• Fjartress

Ryanair och hund/katt på flyg:(

De tar inte hund eller katt med undantag för guidehundar på vissa flygrouter!

Låter väldigt djurrasistiskt enligt mig, tänk om de hade sagt att de ej hade tagit manliga eller kvinnliga passagerare, då jävlar hade det blivit liv i kajutan!!

Så nu får vi betala mycket dyrare biljetter för att det inte passar vårt käre ryanair att flyga varken hund eller katt, skamligt säger jag!!!!

• Svar på tråden Ryanair och hund/katt på flyg:(
  • Tant Greta

Välj  ett annat flygbolag där de anställda inte har ett slavkontrakt...

• Fjartress

haha iofs, men fan man kan inte låta bli att reta sig något, har mailat KLM om deras router och vilka router de tar hund, om det är samtliga, sedan komplicerar det ytterligare då vi ej kan flyga från köpenhamn som vanligt pga att danmark inte är lika säkert som sverige och bla bla

• Tant Greta

Nu fattar jag inte...

Fjartress skrev 2007-11-23 04:13:25 följande:
    haha iofs, men fan man kan inte låta bli att reta sig något, har mailat KLM om deras router och vilka router de tar hund, om det är samtliga, sedan komplicerar det ytterligare då vi ej kan flyga från köpenhamn som vanligt pga att danmark inte är lika säkert som sverige och bla bla
  • Shadilly

Jag skulle ärligt talat aldrig våga flyga med dem själv...

• Fjartress
    Shadilly skrev 2007-11-23 04:17:29 följande:
    Konstigt nog så har dem aldrig haft en olycka. Det är SAS jag INTE vågar flyga med, alla dessa DASH-plansolyckor... Jisseness..
  • Fjartress

Tant Greta skrev 2007-11-23 04:16:40 följande:

Nu fattar jag inte...
    Vissa bolag flyger bara vissa router med hund/katt, så jag dubbelcheckar, sedan ska jag skriva ut deras svar om de ej uppfyller det och stämma dem, jag avskyr företag/myndigheter som uttalar sig och sedan ej står vid sitt ord.
  • Tant Greta

Det skulle jag,,iom att piloterna är t ex inlånade från SAS.
    De har finfina flygplan.
    Men gillar inte deras peronalpolitik.

Shadilly skrev 2007-11-23 04:17:29 följande:
  • Shadilly
    Fjartress skrev 2007-11-23 04:19:53 följande:
    Konstigt nog så har dem aldrig haft en olycka. Det är SAS jag INTE vågar flyga med, alla dessa DASH-plansolyckor... Jisseness..
    Inte på grund av brist på tillbud.
    Men det jag oroar mig mest över är deras vana att ställa in flyg och rycka på axlarna åt det.

Jag skulle aldrig i helvete flyga med ett bolag som hade attityden att jag får skylla mig själv om jag flyger med dem...
  • Tant Greta

Hände i Danmark...aldrig hänt i Sverige..
    SAS råkar nu vara uppdelat.,VI SKYLLER PÅ DANMARK....
    s skrev 2007-11-23 04:19:53 följande:

• thorn

Vad diskuteras här. Flygbolagens säkerhet eller hund på flyget?
    Hur mycket väger din hund? Skall du ha den med i cabinen eller som "last"?

• Fjartress
    thorn skrev 2007-11-23 11:21:05 följande:
    Vad diskuteras här. Flygbolagens säkerhet eller hund på flyget?Hur mycket väger din hund? Skall du ha den med i cabinen eller som "last"?
    De tar inga hundar oavsett storlek så min hunds storlek spelar ringa roll.
  • Fjartress

Tant Greta skrev 2007-11-23 04:36:06 följande:

Hände i Danmark...aldrig hänt i Sverige..SAS råkar nu vara uppdelat.,VI SKYLLER PÅ DANMARK....s skrev 2007-11-23 04:19:53 följande:
    haha kan man ju också göra.
Svar på tråden Ryanair och hund/katt på flyg:(