• lillith

fick saker hem som jag inte beställt...?

Idag fick jag hemskickat i ett paket överfallslarm, en liten bok, och skunkspray av ett företag i lund som heter Radicus. Med följer en faktura ställd på mig á 284 kr. Jag har inte en aning om vem dom är eller varför de skickat detta paket till mig... försökte ringa deras kundtjänst men ingen svarar där - normal ringsignal utan att någon svarar och jag har försökt lääänge...

så jag paketerade ihop det skrev ett brev och returnerar det till avsändaren - så måste man ju kunna göra? Skrev att jag inte beställt detta - tänker inte betala - och att jag vill bli ersatt för returporto. Så får vi se vad som händer. Hoppas det inte blir mera av det men det luktar ju lurendrejeri om det...?

Någon annan som varit med om detta?

• Svar på tråden fick saker hem som jag inte beställt...?
  • Vårblomster

Det kan ju vara någon som vill jäklas med dig och beställt i ditt namn. Dålig stil vilket som!

• Gisse the one and only

Det är ok att skicka tillbaka det.

• lillith

Hoppas bara inte de skickar kravbrev och grejjer... märkligt att man inte kommer fram på deras kundtjänst? Sökte på dem här på nätet och hittar bara ett fax och ett tel nr som jag redan har, de har ingen hemsida och bara en box i lund... verkar ju vara skumt?

• sweetaly

Du behover inte ens skicka tillbaka det! Hor av dig ill dem och saga att du inte bestallt det! Vill de ha tillbaka grejjorna sa far de komma o hamta dem! Du har inga skyldigheter att ta dig tid o ga till posten for att returnera paketet!
    Min syster har varit med om samma sak och hon fragade "Konsumentsombudsmannen" eller vad det nu ar och han sa sa och hon skickade aldrig tillbaka grejjorna och de pa foretaget strok da bara rakningen! (grejjorna har hon kvar,vardet var ca.samma som ditt paket)

• Karpet

Ja det låter onekligen skumt. Fortsätter dem att skicka grejer eller kräva dig på pengar är det bara att ringa Robban Ashberg och TV3 kommer att göra ett repotage;)

• Angel74

ett ftg skickade strumpor till mig utan att jag ens pratat med någon försäljare till adressen i sommarstugan!!!! Är ju inte skriven där precis. Jag skrev ett mejl där jag betackade mig för fler paket. Jag returnerade inte paketet, skulle aldrig göra mig det besväret. Sa att om dom hörde av sig igen skulle jag kontakta konumentvägledningen. Har inte hört ett ljud av dom.

• lillith

wawoom - jag har försökt kontakta dem men de svarar inte på angivna telefonnummer - det är därför jag skickar skitet för att liksom ha ryggen fri. Tänkte be dem skicka returporto om de var intresserade av att få tillbaka det - men eftersom jag inte får tag på dem så... usch så jobbigt.

• Poena

Du hade inte ens behövt lägga ut returporto. Vill man skicka tillbaka det så kan man bara kryssa över sitt namn på paketet och skriva åter till avsändare el dyl

• sweetaly

lillith: men skippa i att kontakta dem! skickar de ngt krav sa ga vidare till KO! Du behover inte gora ngt alls!

• Diddlmuffin

Jag råkade ut för att någon beställde ALLA sakerna ur Sverigehäftet (ni vet ett sånt med en massa kuponger som man kan beställa allt från smink till skivor i) i mitt namn. Det var tur att jag var föräldraledig för det tog tid att sitta och ringa alla dessa företag och förklara att det inte var jag som beställt sakerna....... Usch! Vet än idag inte vem det var som gjorde det, men jag jobbar som socialsekreterare och misstänker att det kanske var någon som jag gett ett ovälkommet avslagsbeslut....

• Poena

Nä men gud vad hemskt Diddlmuffin.. Att någon kan göra så...

• johanna21

en kompis(anna) va ovän med en tjej(sandra)... sandra skickade efter allt tror jag dom fick flera paket i veckon som dom själva inte hade beställt...
    skrev namn för de va lättare att förklara då.. men namnen e ändrade...

• johanna21

oj glömmde skriva resten..

anna fick ju skicka tillbaka allt och de va helt okej för företagen men hon fick aldrig nått returporto.....

sen finns de säkert företag som bara skickar ut....

• Nie

lilith
    Såna här företag som gör på detta vis kan mycket väl vara blufföretag. Det kan vara anledningen till att de inte svarar på kundtjänst. Skicka tillbaka paketet, betala inget porto (precis som flera andra skrivit). Kontakta KO och fråga om det är ngt företag som de känner till...

• lillith

Nu har jag skickat det - och frankerat - men jag pratade med posten och jag hade kunnat lagt det i originalkuvertet och klistra igen och bara skriva retur avsändare - så det gör jag nästa gång. Fortsatte ringa i allafall och efter en dag kom jag fram - en privatperson svarade - som ändrade sig snabbt i tonen till "företagston" när jag började fråga. Fick inga besked direkt... men nu är jag av med det - men det verkar vara skumt. Varnar härmed för detta företag. Har dessutom anmält mig till nix - är #¤"¤%% trött på alla teleförsäljare med.

Svar på tråden fick saker hem som jag inte beställt...?