Svart bajs 9 månaders
Vår kille har sista dagarna bajsat svart som tjära och segt..
Är det "normalt"? Han har inte ätit något annorlunda och verkar inte ha ont i magen...
Vår kille har sista dagarna bajsat svart som tjära och segt..
Är det "normalt"? Han har inte ätit något annorlunda och verkar inte ha ont i magen...
Ring sjukvården direkt...
kan vara allvarligt..
usch vad du skräms..har ringt bvc väntar på att de ska ringa upp.. kan inte svära på att det varit så varje avföring men flertal gånger sista veckan iaf...
Det behöver inte vara ngt allvarligt....
Men bra att du ringde Bvc.
Kan vara ngt han e allergisk av, kanske?
Trög i magen ger ju mörkt bajs...testat påron/katrinplommon o hela baletten??
Min tjej bajsade svart när hon ätit blåbär, det var som en står svart klump...Slutade me blåbären direkt =)
alla barn som äter blåbär, broccoli osv, ja allt som innehåller mycke järn, bajsar svart bajs, så det är ingen fara :D
så länge det inte är blod i bajset så
Vi åt blåbär i yougurt men det var 2-3 dgr sen och det här har varit fler gånger...och borde väl inte synas ett par dagar efter??
Kan inte komma på ngt annat "nytt" han ätit...
Det är svart men fast och svårt o torka bort typ... nästan lite som det allra första avföringen när de hade fostervatten kvar förutom att detta är fast... eeehhh..
Det är ju inte varje gång... Hoppas de ringer snart...
blodpudding blir det oxå svart av... Men att det är segt är kanske lite konstigt...?
...pratat med bvc nu som tycker jag ska avvakta o ha koll på om det fortsätter hela tiden eller är blandat eftersom han var pigg i övrigt.. så jag avvaktar väl helgen annars ringer jag barnmottagningen istället.. Ska hålla nogrann koll på mat o dyl...
Har inte så stort förtroende för bvc här, mitt förra innan vi flyttade till andra sidan stan var suveränt så det känns surt att komma till detta där de mest yrar o pladdrar på utan o få fram något exakt...
om du inte har förtroende fördom skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen innan helgen och fråga,,
du kan ju få samma svar men då skulle jag iaf kunna känna lite lättnad
Jag hade också ringt sjukvårdsupplysningen! för säkerhetsskull!! Har inget förtroende för bvc ocg vårdcentral!! På min son missade de öroninflammation! Det är säkert ingen fara, men för att vara på den säkra sidan!
tack för alla svar!! avvaktar lite... två blöjor nu har varit "normala" om man säger så... men kommer det tillbaka igen så ringer jag direkt!!