• Helena78

Varför blir jag nekad när jag skickar mail från min home.se-adress till en hotmail-adress?

När jag försöker skicka mail från home.se till en hotmail-adress får jag tillbaka ett mail med detta meddelande "host mx4.hotmail.com[65.54.244.104] said: 550 SC-004
        Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been
        placed against your IP address because we have received complaints
        concerning mail coming from that IP address. If you are not an
        email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider
        for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail
        Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove
        unwanted recipients from their e-mail list:
    http://postmaster.live.com (in
        reply to end of DATA command)"

Vad beror det på? Går det att åtgärda?

Mamma till världens bästa Sofia sessanfia.bilddagboken.se
  • Svar på tråden Varför blir jag nekad när jag skickar mail från min home.se-adress till en hotmail-adress?
  • silhuett

Har ingen aning! Men jag kan inte maila till home.se-adresser från min yahoo.se. Får också felmeddelanden
    Skitskumt..
    Så jag väntar här och ser om nån annan vet vad det beror på

• Helena78

Ja, det är verkligen jätteskumt... jag har många vänner med hotmail-adresser & de kan jag inte maila till eftersom alla dessa mail kommer tillbaka... Hoppas det är nån som vet vad det beror på...

• MrM

Kontakta home.se. Risken är att någon utnyttjat home-servrar för spam och att dessa blivit svartlistade.

Mvh

• Dizzi

Det här var spännande! Jag fick nämligen ett telefonsamtal från en kompis som hade försökt skicka mejl till mig (@home.se) men som inte lyckats få iväg det, och fått ungefär samma felmeddelande. Så det verkar som om det blir samma fel åt båda hållen, dvs både om man skickar till home eller skickar från.

Det lutar åt att man måste försöka byta mejlkonto, bara det att det är så himla besvärligt att byta mejladress...

• Nie

home.se har haft stora problem med att få iväg mail de senaste 5veckorna. Min mamma har inte fått iväg ett enda mail pga "störningar och spam från Asien" enligt homes hemsida. Kolla gärna på "Driftinformation" på hemsidan så ser ni själva.

• Helena78

Tack för alla svar ! Någon som vet om problemet går att åtgärda utan att behöva byta mailadress... vill ju ha kvar den jag har?!

• inze

Är inte Home kopplat till Spray? Det är nämligen samma typ av problem där och där i driftinformationen står det:

Just nu kan Sprayanvändare inte skicka mail till Hotmail, vilket både vi och Hotmail arbetar på att lösa så fort som möjligt.

• Dizzi

Jo, home är väl "uppköpta" av spray sedan några år. Men så förtretligt, det måste ju drabba tusentals mejlanvändare, ingen bra publicitet för dem direkt...

• THEA och Grodan

Jag har en sprayadress och jag har samma problem. Skönt att höra att de jobbar på problemet............Fundersam

Tilde 980430 och Alexander 070818
Svar på tråden Varför blir jag nekad när jag skickar mail från min home.se-adress till en hotmail-adress?