• Mael

Gravida från IVF på Sophiahemmet

Här hänger vi tjejer som gjort IVF på Sophiahemmet och nu är gravida.

Våra medsystrar som fortfarande kämpar finns här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m26659240.html

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Svar på tråden Gravida från IVF på Sophiahemmet
  • Mael

Lisa: TACK!!
    Vi kommer inte gå profylaxkurs för det känns som om det skulle bli för jobbigt både för oss, men kanske framförallt för de andra paren på den kursen eftersom det skulle bli väldigt känsloladdat för oss och det kanske skulle ta fokus från deras behov.

Däremot har vi besällt ett "Träna-hemma-paket" från Profylaxgruppen med bok och dvd som innehåller de teorier och tekniker som de lär ut på profylaxkurserna och så ska vi hitta egna metoder att kämpa oss igenom det här. Vi har ju viss fördel av att jag ur nåt slags perspektiv inte är förstföderska - vi vet juvad det är för smärta vi har att vänta oss och vi lyckades ju om än lite tafatt ta oss igenom det då så vi behöver förhoppningsvis bara en liten putt i rätt riktigt för att hitta rätt.

• Lisa3

Tack för att du startat en ny tråd för oss gravida.

• Mael

Startar en liten BF-lista (hämtad från andra tråden) med lite kalender också (vi kanske nöjer oss med ett datum per person så det inte blir så långt... Eller vad tycker ni?!) . Växer den sig väldigt lång så får vi väl ha en särskild kalender tråd, men vi kan ju börja i liten skala.

GRAVIDA i BF ordning

Lisa3 - BF 28/11
    Mae - BF 25/1, Igångsättning 8/1, testat plus 19/5
    Fredrika Bremer - testat plus 29/8
    Puff Mummy - testat plus 21/10
    Capuff - testat plus 22/10
    Camille - testat plus 31/10
    Jaylin - testdag 1/11, plussade 31/10

NÄSTA VIKTIGA DATUM

27/11 Mae - TillväxtUL, Läkarbesök och föreläsning om amning och barnetsbehov

• Mael
    Lisa3 skrev 2007-11-23 08:43:18 följande:
    Tack för att du startat en ny tråd för oss gravida.
    Ingen orsak! Vi får väl se om vi får med oss de andra. De är ju rätt nyplussade fortfarande... För mig var det ett jobbit steg att flytta till gravidtrådar precis i början... Fast iofs... det har ju gått en månad nu sen plussenregnet. Jösses vad tiden går fort...
  • Lisa3

Jag tror på profylaxandningen, den hjälpte mig väldigt mycket förra gången. Lycka till med att andas och avslappningsövningarna.

• Mael

Ja jag har också förstått att det ska vara väldigt effektivt så jag hoppas vi lyckas få till det. Får väl rådfråga BM om vi blir osäkra på något, hon kan säkert guida lite. Helst hade man ju velat gå privat kurs, men det blev si himla dyrt...

Nej nu ska jag gå upp och se om mamsingen vaknat på soffan. Hon har sovit här i natt för maken är i Berlin och jag vill inte vara själv utifall nåt skulle hända... i kväll har jag min kusin här som jour...

Ha en bra dag!!

• Lisa3

Ja, det tar ju ett tag innan man börjar känna sig riktigt gravid, och när man gjort IVF så törs man knappt tro att det verkligen är på riktigt förräns man fått en stor fin mage, så var i alla fall jag Men nu har vi en tråd så de som vill får ansluta sig. Det är så roligt att det är så många som lyckats bli gravida, efter alla prövningar och "hormonöverdoser", jag är så glad för alla oss! Samtidigt som jag tänker på dom som fortfarande kämpar på, vet ju så väl hur det är att inte bli gravid.

• Lisa3

Skönt att du har din mamma i närheten som kan ställa upp och kusinen. Jag börjar fundera på om jag ska ringa och höra om min mamma kan tänka sig att komma ner och vara här om inte bebisen kommer i helgen, skulle kännas bra om hon kan ta hand om sonen när vi åker till BB.

• Camille28

Hej tjejer!
    Jättebra att du startade en ny tråd Mae! När vår statistik var så dålig i tråden betydde det mycket att ha er gravida där som ett bevis på att det kan funka även på SH. Och även på fikaträffarna har det varit uppmuntrande att se din mage växa Mae. Men jag har full förståelse för att de som kämpar tycker att det har blivit lite för mycket nu.
    Spännande att ni båda närmar er Bf! Vet ni föresten varför vi som gjort ivf inte får gå lika långt över tiden? Beror det på moderkakan eller? Jag är faktiskt lite rädd för att bli igångsatt men samtidigt tror jag det är psykologiskt skönt att ha ett definitivt sista datum.

• Camille28

Bra med en särskild lista för oss gravida också. Kände att jag inte ville lägga en mitt vuldatum i den förra, men här känns det bättre.

GRAVIDA i BF ordning

Lisa3 - BF 28/11
    Mae - BF 25/1, Igångsättning 8/1, testat plus 19/5
    Fredrika Bremer - testat plus 29/8
    Puff Mummy - testat plus 21/10
    Capuff - testat plus 22/10
    Camille - testat plus 31/10
    Jaylin - testdag 1/11, plussade 31/10

NÄSTA VIKTIGA DATUM

27/11 Mae - TillväxtUL, Läkarbesök och föreläsning om amning och barnetsbehov
    29/11 Camille - VUL nr 2 för att kontroller att det bara är en där inne.

Svar på tråden Gravida från IVF på Sophiahemmet