• emelie 05

blödning med klumpar

jag började blöda igår och har gjort hela natten,som mens nästan med klumpar i.. är det missfall tro. har mensvärk i magen åxå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-23 09:24:42:
    va i kontakt med gyn och dom trodde att de va ett missfall.. men dom kollar inte upp det.. utan ja ska ta ett grav test om 3 veckor då ser jag..

sur ja blev, vill ju veta
  • Svar på tråden blödning med klumpar
  • Carbon

Låter ju inte jätte lovande gumman.
    Vilken vecka är du i?

• Corze

Är du i början av graviditeten? Är det nu ungefär du bore ha din mens om du inte vart gravid? Jag fick små blödningar inte alls stora runt den tiden efter att jag plussat kom även någon klump men var ingen fara... är inte helt ovanligt men blöder du mycket kanske du ska kolla med BM sen å se om du akn få komma in å kolla upp det om ett par veckor...

Bebis i magen BF 9mars 2008
  • majsanmini

Hej, huuu vad jobbigt för dig! Jag är i vecka 25 och har haft blödningar till och från hela min graviditet och än så länge har knoddarna klarat sig (tvilllingar)

Vilken vecka är du i? Ring din BM eller åk upp till akutgyn direkt så att du får hjälp är mitt råd.

Ta hand om dig

• Goliz

Ja, blödningar ska man alltid kolla upp! Hoppas allt är bra...kram till dig!

• emelie 05

va i kontakt med gyn och dom trodde att de va ett missfall.. men dom kollar inte upp det.. utan ja ska ta ett grav test om 3 veckor då ser jag..

sur ja blev, vill ju veta

• kobebis

emelie 05 skrev 2007-11-23 09:23:49 följande:

va i kontakt med gyn och dom trodde att de va ett missfall.. men dom kollar inte upp det.. utan ja ska ta ett grav test om 3 veckor då ser jag.. sur ja blev, vill ju veta
    Har samma dilemma som du. Hade en större blödning i helgen. Ringde MVC i måndags och de sa precis som d sagt till dig. Finns inget att göra utan det är bara att vänta och se. Hur bra mår man när man får reda på det? Sen får man reda på att det faktiskt inte är så ovanligt att få blödningar och att det kan gå bra. Jag gjorde så att jag ringde till en privat läkare. Blev mycket bättre bemött och fick en tid för VUL. Jag tycker att du ska ringa till en privat läkare/klinik oxå och kolla.
  • SophiaG

Samma sak med mig tidigare i veckan, men jag ringde till kvinnokliniken, de rådde mig till att gå till gynakuten på morgonen. Fick direkt träffa läkare som gjorde VUL. Missfall konstaterades, jag var i V 6. Tog prover för att se så HCG-halterna går ner och det inte var utomkvedes eller vad heter.

Väldigt tråkigt alltihop, men otroligt skönt att få veta hur allt ligger till på en gång. Jag hade inte klarat av att gå runt i tre veckor utan att veta.

Ring och kräv en VUL.

Och lycka till!!!

• cyklisten

Detta hände mig också i veckan. Det var inte ngn kraftig blödning men vid ett tillfälle kom det en koagel och senare även lite små också. Gjorde ett gravtest (för att verkligen bekräfta graviditet) ngn dag innan blödningen som var pos. och nu idag var det negativt. Just nu känns allt väldigt jobbigt och dessutom skall jag jobba hela helgen:(. BM sa likadant med mig att jag skulle vänta och se och om det var ett MF skulle kroppen ta hand om det själv.

Lycka till allihopa!

• Husmusen8

Tycker det låter helt galet att du ska behöva gå i ovisshet i tre veckor!? Bor du nära gynakuten så kan du åka dit akut även om du inte fått någon tid, det kan de inte neka dig.

Jag blödde också klumpar vid ett tillfälle i början av graviditeten och hade jätteont i magen. Åkte till gynakuten och allt visade sig vara ok.

Kram!

• kobebis

emelie 05 skrev 2007-11-23 11:08:13 följande:

vart hittar man dessa privata ???
    Leta på hitta eller i telefonkatalogen. sök på gyn.

Lycka till!
Svar på tråden blödning med klumpar