• Kardemumman

Påslakan till Ikea-spjälsäng

Hej!
    Vi har köpt en Gulliver spjälsäng från Ikea och ska även köpa madrass och täcke där. Vill dock inte ha deras påslakan, för jag tycker de har så fula/tråkiga mönster. Vet ni om påslakanen från babyaffärerna passar i en Ikea-säng eller är det olika mått? Har också hört att Jysk har en del att välja på, någon som handlat lakan där eller kan tipsa om någon annan affär med fina lakan?

• Svar på tråden Påslakan till Ikea-spjälsäng
  • Klatermaja

Jag har jämfört lite på nätet tidigare och IKEAS täcke är större än de flesta andra märkens påslakan

• Angel74

Jysk har fina sängkläder till spjälsäng

• h04

Jag har köpt täcken å kuddar från Rätt Start (standard mått). Men naturligvis kan du ha vilket täcke som helst i sängen men jag skulle inte köpa IKEAs pga deras mått, då passar ju bara deras påslakan. Och jag håller med dom är inte fina...

• Elle83

Vi köpte täcke och kudde på IKEA, men vi har köpt sängkläder på Barnens hus, det fungerar bra! Vi köpte även sängen på IKEA och köpte spjälskyddet på barnens hus! Spjälskyddet var anpassat för lite större säng än IKEAS, men man kan kunde lägga skyddet lite omlott så löste sig det oxå! *ler*

• Minis 75

Har oxå köpt sängkläderna på JYSK och Barnens Hus bland annat, och det har funkat.

• Den mysiga

påslakan och täcke på jysk mäter ju 70*100..
    Barnens hus täcke (rätt start) mäter 100*130 och deras påslakan passar ju till! Jag tycker att påslakanen är dyra på barnens hus så jag har ömsom sytt eget och ropat in på tradera och ibland sytt till dem ochså!!

• Knyttet och K

Ikeas täcke ska väl användas först från 1 år?

• Leonie

Knyttet och K: Ja, det står 1+ på det. Men det är nästan för stort och framför allt varmt fortfarande för vår son som är över 1½.

Vi köpte täcke + överdrag på Babyplanet. Fast de är ju lite dyrare, men å andra sidan räcker det ju med två uppsättningar...

• Soffi73

Hmm.... jag vet inte så mycket om sådant här uppenbarligen. Vad har man innan de är 1 då? Bomullsfilt?

Svar på tråden Påslakan till Ikea-spjälsäng