• Bruden1

Snabba svar!! Latexnapp?

Jag har hela tiden använt silikonnappar till min dotter men nu biter hon jättemycket på dem o i förrgår så upptäckte jag att hon hade bitit av en stor bit på nappen!! Förvånad
    Detta är ju såklart jättefarligt, hon kan ju kvävas!!!

Hon har blivit jätte "nappig" nu de senaste 3-4 månaderna, hon vill ha napp mest hela dagarna. Hon är 2 år. Hon går o småbiter på nappen lite då och då...

Ska jag nu välja att köpa latexnappar istället? De är väl mer bit-tåliga har jag för mig?

Är det så??

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Svar på tråden Snabba svar!! Latexnapp?
  • Carisma95

Jag hade för mig det var tvärtom, men jag kan ha fel...

A stumble may prevent a fall....
  • Mizzz

"Latex eller Silikon napp?     Latex är elastiskt och segt dvs. mer hållbart än silicon, men är känsligt för mjölkfetter och solljus.
    När latexnappen sväller eller känns klibbig är det dags att byta.

Silikon är gjord av högkvalitativ plast och är motståndskraftigt mot temperaturskillnader.
    Silikonet åldras inte av solljus eller mjölkfetter. Vid minst tecken på skrap eller bitmärken skall nappen bytas.
    "sliter" ditt barn ut nappen fort? välj en napp i latex.

Vilket material Du väljer beror helt och hållet på vad som passar Dig och Ditt barn bäst.
    Naturligtvis går det också att skifta mellan de två materialen. Skulle Ditt barn till att börja med inte vilja ta latexnapp p.g.a. den speciella smaken kan Du koka nappen i mjölk c:a 3 minuter så neutraliseras smaken."
    www.dobidobi.se/pages.php%20vs%20silicon

Linus är numera mobil
  • norgesessan

ettan fick sluta med napp när han var nestan två år, for han bet sönder dom, vi provade ALLA sorter, använde latex innan han började med det...så tyvärr...

• milimina

vi har också fått köpa på oss ett gäng latexnappar efter att ha upptäckt att junor använder dem som bitring! har haft silikon hittills men det törs jag inte nu, flera nappar hade rejäla bithål så det var bara att fixa nya... latex tål ju mer men inte hur mycket som helst. jag kollar napparna ofta nu.

Svar på tråden Snabba svar!! Latexnapp?