• Lea the first

Tips på varma drycker till frukost

Hej hej

Jag försöker att sluta med socker i det jag kan ... något jag absolut inte kan sluta med socker i är te. Nu behöver jag har tips på vilka andra varma drycker jag kan dricka istället för te och kaffe, kaffe får jag ont i magen av så därför har jag uteslutit det på en gång.

Tack snälla i förhand för tipsen ...

• Svar på tråden Tips på varma drycker till frukost
  • Yrla

välling? Varm mjölk? Nyponsoppa o dyl soppor....

• annicavillhabeis

Varm choklad är ju gott...går att göra med minimalt med socker. Värm upp mjölk i kastrull å ha sen i mörk choklad som får smälta. Blir jätte gott.

• Lea the first
    Emlan84 skrev 2007-11-23 10:30:48 följande:
    Kan du inte ta honung i te´t istället för socker?
    Jag har provat med det - och det går bra, men det är väldigt lätt att falla tillbaka till socker då oxå ....
  • Lea the first

varm choklad skulle oxå vara farligt nära att använda oboy ...

• blonde redhead

Lea the first skrev 2007-11-23 10:41:55 följande:

varm choklad skulle oxå vara farligt nära att använda oboy ...
    Ja men man använder ju kakao
  • Lea the first

Det är ju det att på morgonen så är man alltid lite stressad o då kan man lätt falla in i gamla fula ovanor, därför behöver jag något enkelt att göra inte stå o koka soppor själv på morgonen haha då skulle jag aldrig komma till jobbet

Jag märkte direkt när jag börja slarva med socker i te´t och kaffet att jag svullna upp igen, så jag vet att det påverkar min kropp JÄTTE mycket och därför vill jag verkligen undvika det så gott det går, tror att honung är bra men samtidig så är det så nära socker man kan komma känns det som.

• jolisa

nyponsoppa, det är verkligen smaskens

• blonde redhead

Lea the first skrev 2007-11-23 11:00:09 följande:

Det är ju det att på morgonen så är man alltid lite stressad o då kan man lätt falla in i gamla fula ovanor, därför behöver jag något enkelt att göra inte stå o koka soppor själv på morgonen haha då skulle jag aldrig komma till jobbet Jag märkte direkt när jag börja slarva med socker i te´t och kaffet att jag svullna upp igen, så jag vet att det påverkar min kropp JÄTTE mycket och därför vill jag verkligen undvika det så gott det går, tror att honung är bra men samtidig så är det så nära socker man kan komma känns det som.
    Men det är ju bara bestämma sig för att låta bli sockret, släng ut det om du inte kan låta bli det. Det är ett val man får göra, det finns inga genvägar Allt kan innehålla socker om man vill, man får ju bara betämma sig för att det inte ska göra det helt enkelt.
Svar på tråden Tips på varma drycker till frukost