• Novus

Någon som fått jobb gnom att skriva en spontanansökan?

Funderar på att skriva några ansökningar ang jobb. Vill ha ett extrajobb där jag kan jobba ca 3 dagar/vecka för att barnen inte ska behöva vara så mycket på dagis.

Är det någon som har några erfarenheter av spontanansökningar?

• Svar på tråden Någon som fått jobb gnom att skriva en spontanansökan?
  • Johannas mamma

Mitt förra jobb fick jag på det viset. Dom annonserar aldrig efter folk utan får in spontanansökningar och anställer utifrån dom.. Tycker absolut du ska skicka iväg några ansökningar

• Novus

Kul! Vad var det för jobb du sökte/fick?
    Vi har kommit fram till att då jag haft lägsta akassa och jobbat extra så kommer det inte skada oss ekonomiskt om jag jobbar mindre.
    Tack för ditt svar!

• VIP

Fick mitt jobb som jag älskar på det viset. Ringde runt och så fick jag komma dit för att kolla runt så att de fick känna på mig och jag på dom. Skicka och ring och kolla om de fått ansökan efter några dagar så de vet att du menar allvar och så att du får veta om det är lönt att vänta på dom. lycka till!

• Novus

Låter positivt! Men hur inleder man en sån ansökan då..?

• Johannas mamma

På en charkfabrik. Fick en heltidsanställning Trivdes jättebra och det var det bästa jobb jag haft nångång.. Tyvärr sa jag upp mej för ett annat jobb där jag bara blev kvar i 6 månader

• Johannas mamma

Jag förklarade helt enkelt att jag var på jakt efter ett jobb och att jag tyckte att deras arbetsplats verkade intressant..

Novus skrev 2007-11-23 12:12:18 följande:
    Låter positivt! Men hur inleder man en sån ansökan då..?
  • VIP

Sa också att jag letade efter liknande jobb och att arbetsplatsen verkade intressant, och undrade om de hade behov av mig.

• Sussie77

Om du ska söka jobb spontant skulle jag inte skriva en ansökan. Då skulle jag helt enkelt gå till företaget (i andra hand ringa) och fråga om dom behöver personal.
    Söker ett företag personal får dom in många ansökningar, därför behöver dom få allt på papper.
    Om du går till ett företag kan du få reda på direkt om dom behöver personal eller inte.
    Har även tidigare jobbat på ett företag och han anställde bara dom som kom in och pratade med honom, dom som bara skickade in en ansökan fick aldrig jobbet eller om dom kom förbi och lämnade den om han inte var där.
    Jag har tidigare fått arbeten genom att gå till företag som inte annonserat ut jobb. Sedan kan du alltid använda dig av kontakter om du har några. Själv kommer jag byta jobb om ett tag, har fått det nya jobbet via kontakter.

• piixelslyna

Ja, jag har fått de jobb jag haft genom det sättet.

• vinylblomma

Inte genom att spontant skriva ansökan, men genom att gå till en chef sträcka fram handen, presentera mig och berätta att jag sökte jobb.

• KisseNova

Jag skrev en intresseanmälan till jobb i augusti till ett företag. Dom ringde i början på veckan och undrade om jag kunde jobba extra över jul. Det var bara över julen men som hon sade, jag får in en fot. Ska provjobba där på torsdag!

Svar på tråden Någon som fått jobb gnom att skriva en spontanansökan?