• jagarhosdigigen

Alla som inte dansar är våldtäktsmän..

Vad är dealen?

Antingen är jag så jävla dum att jag inte förstår budskapet i den här låten..
    Eller så har jag inte lyssnat tillräckligt på den.

Men vadå "Alla som inte dansar är våldtäktsmän"?
    Menar dem då att ordet "våldtäktsman" är ett dåligt ord?
    Klart det är, men varför använda det i det sammanhanget?

Lyssnat på den nu igen, men kan inte se nåt anti-våldtäktsbudskap i den.
    Jävla crap-låt!!

Maskinen - Alla som inte dansar, för er som hört den låten.

Förstår ni?

DEN UPPRÖR MIG!

• Svar på tråden Alla som inte dansar är våldtäktsmän..
  • azofia

Åh ja! Jag hatar den låten. Såååå löjlig och omogen.
    Jag är förundrad att de överhuvudtaget spelar den på radio, funderar på att maila P3 och fråga hur det är möjligt att de spelar den flera ggr om dagen.

• jagarhosdigigen

okej om det vore ett anti-vålds budskap i den, men det är det ju inte!!! :[ blir förbannad, det är fan inget man skojjar om..

• Dinturiel

Skönt att man inte lyssnar på radio så slipper man sån skräpmusik

• jagarhosdigigen

Gör inte jag heller, men alla mina vänner tycker den är sååååååååååååååååå fantastisk..
    Helt sjukt.

• azofia

Nej det är överhuvudtaget inget budskap i den, förutom att alla som inte dansar skulle vara våldtäktsmän... och det är ju verkligen urfestligt...

• Valkyriah

Lyssnar aldrig på radio,så har faktiskt inte hört denna låt.
    Men det låter ju idiotiskt!Vad heter artisten?

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Bempa

Ja, den får dom spela, men inte "banka mig gul o blå"
    Sjukt!

• Dinturiel

Ok, så var jag tvungen att lyssna på den. Vilken smörja!!

• jagarhosdigigen
    Valkyriah skrev 2007-11-23 12:12:39 följande:
    Lyssnar aldrig på radio,så har faktiskt inte hört denna låt.Men det låter ju idiotiskt!Vad heter artisten?
    Maskinen heter dem.
    Det är nåra ur snook och nåra andra svenska "hip hop"-artister
  • Dinturiel

för dem som inte hört den och vill plåga sina öron.

• jagarhosdigigen

Förstår inte att de ens spelar den ute.. o verkligen inte på radio

• Valkyriah

Hittade också låten nu,riktigt jävla dåligt.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • jagarhosdigigen

Det är ju inte så att det är ett anti-våldtäktsbudskap i den, den är bara hemsk.

• Dinturiel

Exakt vad i denna låt är ett anti-våldsbudskap?

• Marie Antoinette

Hade aldrig hört den förut, och tyckte inte heller att den var bra. Inte min musiksmak eller åldersgrupp kan jag gissa.

Å andra sidan är det ju inte särskilt ovanligt att man inom musikbranschen försöker "provocera"; det var ju trots allt ett par år sedan Eminem skrev en explicit text om att mörda sin fru. Någon som kommer ihåg när Marilyn Manson blev the anti-christ superstar i mitten på 90-talet?
    Gäsp säger jag bara. Vi har sett det förr. Nu finns det på svenska också, jippie.

• LeWi

Men, det är väl helt enkelt en, förvisso udda och kanske missriktad, uppmaning att dansa!
    Sen kan man ju tycka vad man vill om att använda ordet våldtäktsman men det är nog menat som en "humoristisk" variant på "sisten i är en rutten sill"...

Inget att hetsa upp sig över direkt

I reject you reality and substitute my own.
  • Murloc

Okej, då vet jag, när jag ser sångaren till den låten så ska jag akta mig.

Men hur menar de? De som inte dansar just nu, då är många våldtäktsmän, även kvinnorna. Jag är våldtäktsman, för jag dansar inte.

• regret

Jag bryr mig inte speciellt mycket om låten men blev förvånad när jag hörde den. Väldigt många verkar ju dessutom gilla den. Det första scenariot som spelades upp i mitt huvud var på krogen när låten börjar spelar.. är alla män som inte dansar då våldtäktsmän? Nää.. onödig låttext. Gillar den inte.

• hannahlilla

Det är väl helt enkelt nån som kläckt ur sig nån sån kommentar och så kommer ngn på att göra en låt om det.
    Tycker inte låten är rolig för fem öre men nån kanske tycker det..

Elvira, 19/3-07.
  • ELAAAN

lite gammal tråd, men ska bara säga att den är sjukt bra när msn är ute, ALLA dansar då,... spelade den säkert 5 ggr på lussevakan, gick hem varje gång :D

Svar på tråden Alla som inte dansar är våldtäktsmän..