• curlysue81

Alkoholförbränning?

Sak på fest i helgen och håller på att spara mjölk som en tok. (ammar alltså) Tänkte brara höra om det är nån som vet hur man vet när man vågar amma igen, alltså hur fort man förbränner alkohol? Har hört att d sk finnas nån sida på nätet där man kan räkna ut detta. Kanske nån som vet adressen?

• Svar på tråden Alkoholförbränning?
  • HelenaMaria

Din bröstmjölk får samma alkoholhalt som ditt blod. Det är inte farligt att amma barnet efter t.ex. ett glas vin men om du vill vänta är ju ett bra riktmärke att du kan amma när du känner dig nykter. Morgonen efter festen skulle jag ha ammat i alla fall.

• curlysue81

Läste precis på en sida att det tar ungefär 10 timmar att förbränna en flaska vin.. Kan det stämma tro? Vill ju inte riskera att lillan får i sig nåt.. Det där med att amma när man själv känner sig nykter funkar nog inte på mig för jag brukar känna mig dålig typ hela dagen efter en fest oavsett hur mycket eller lite jag druckit. Vill ha nåt mer konkret att gå efter.

• danitra

När du känner dig nykter nog att hålla i ditt barn så kan du amma.

• HelenaMaria

Läste i ett häfte på BB att det tar tre timmar att förbränna ett glas vin, gå efter det om du vill att mjölken ska vara helt "ren".

• Tipi

Kanske är lite sent nu, men vet att bla Mamma Mia har teststickor som man kan kolla om mjölken är "alkoholfri" med, verkar smart. Men vet inte vart mer de kan finnas....

• curlysue81

hmm..hade ju varit bra att ha. Men lite sent för det nu kanske.. :(

• lovely lady
    ca 3 cl per timme, så en 6a drink tar 2 timmar, ett glas vin ca 3 timmar
    stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • Suskiv

Om du kan tänka dig ge ditt barn filmjölk så kan du amma med alkohol i mjölken. det är samma mängder alkohol. Så gå efter riktmärket. När du känner dig tillräckligt nykter att hantera ditt barn så är du tillräckligt nykter att amma.

• coco brun

Om du kan tänka dig ge ditt barn filmjölk så kan du amma med alkohol i mjölken. det är samma mängder alkohol. Så gå efter riktmärket. När du känner dig tillräckligt nykter att hantera ditt barn så är du tillräckligt nykter att amma.

Precis vad jag tänkt skriva! Ett glas vin ger kanske en prom.halt på typ 0.3 i ditt blod och i din mjälk för barnet direkt efter, om ens så mycket? Filmjölk etc har 0.5, och det äter ju barn.. men om du planerar att verkligen festa på rejält och vara helt utslagen efter så kan du ju ge pumpad mjölk även till morgonmålet om det känns bättre ju. Dessutom får du ju sovmorgon då hehe

Svar på tråden Alkoholförbränning?