• Den där Mary

Vad kallas sån där "lekpanel" till spjälsängen?

Eller vad säger man? En sån där pryl man hänger på bara, med lite aktiviteter för små? Försöker googla men hittar bara "aktivitets center" hos babyland. Nån som har tips på vart man kan köpa en sådan? Och vad heter det?

• Svar på tråden Vad kallas sån där "lekpanel" till spjälsängen?
  • Jonna79

Jag har ett spjälskydd med lite grejer...kan det vara det du menar? Mitt kommer från lamaze genom liberoklubben

• Lilla trynet

Ursäkta kommentaren, eftersom det inte är vad du frågar efter, men är det inte lite olämpligt att aktivera barnet i spjälsängen? Den är ju liksom en plats för vila och sömn? Men du kanske tänkte ha den här roliga grejen någon annan stans?

• Kenzie

Lilla trynet skrev 2007-11-23 14:47:15 följande:

Ursäkta kommentaren, eftersom det inte är vad du frågar efter, men är det inte lite olämpligt att aktivera barnet i spjälsängen? Den är ju liksom en plats för vila och sömn? Men du kanske tänkte ha den här roliga grejen någon annan stans?
    Varför skulle det vara olämpligt? Min son sitter ibland i sin säng och leker och han är väl medveten om skillnaden mellan sovdags (nerdragen rullgardin och kvällsrutiner) och lek (musik och leksaker i sängen). Vi har aldrig haft några problem att få honom att varva ner i sängen.
  • Lilla trynet

För mig förefaller det liksom mer lämpligt att ha sängen till avkopplig rakt av, men det är ju kul att ni har så lättsövda barn, då spelar det kanske ingen roll.

• Den där Mary

Lilla trynet skrev 2007-11-23 14:47:15 följande:

Ja, det är ju din åsikt, som jag inte ens bad om. Men strunt samma.
    Min son har oxå koll på vad som är sovdags och inte. När han vaknar brukar han vilja ligga kvar en stund och plocka lite med sina nallar i sängen. Så därför efterlyser jag nåt mer utvecklande att pyssla med...
  • Jonna79
    Den där Mary skrev 2007-11-23 14:32:35 följande:
    Nja, tänker mer på en aktivitetsleksak som är som en panel, hård, i plast, svårt att förklara... Här är en länk till den på babyland:www.babyland.se/aktivitets-center-tiny-love_x...
    Ok, ja det var ju en anna grej. Jag kan annars tipsa om spjälskyddet. Har sett att det säljs på leksaksaffären här också. Det är mjukt och har lite pipgrejer och prassel på. Men din killer kanske är äldre förstås, min är fem månader och tycker om den. Han skiljer för övrigt också bra på lek och vila...
  • Soffen

Jag kallar det för "aktivitetstavla". Finns nog i alla leksaksaffärer, men mitt tips är att titta på ICA eller COOP som brukar ha billiga alternativ.

• Fia lotta lus

Ojdå... Lilla trynet verkar ha vaknat på fel sida... Men kan du inte köpa den från Babyland då?

Mamma till världens finaste Marvin 070625
  • Den där Mary

Soffen: exakt vad jag var ute efter! Tack! Var inne på BR idag och hittade lite olika varianter.

Svar på tråden Vad kallas sån där "lekpanel" till spjälsängen?