• Anonym (ONT)

Ont efter gastroskopi

Jag gjorde en gastroskopi igår. Läkaren tog 5 prover inuti magsäcken och runtikring.

Idag har jag jätteont i magen och det hugger under revbenen och känns som håll. Har också ont i ena sidan i halsen.

Nån som känner igen sig? Ska man ha ont efteråt?

• Svar på tråden Ont efter gastroskopi
  • CarolAnne

Jag tror det är ganska vanligt att man har ont efter gastroskopi. De är ju ändå inuti en och "grejar". Tror inte du behöver oroa dig.

• ullis83

Jag hade lite ont i nån dag efteråt..det gick över

Älskar mina pojkar så mycket
  • pulmones

Nej, faktiskt inte. kändes lite surt i magen efteråt men dagen efter var det inga problem. Jag har gjort 3 st gastro.

• jannike85

Fick också det efter jag gjort det! Kändes också som nått fanns i halsen!
    Jätte otäckt!

• Clever LG

Hej, jag hade också ont ett tag efteråt. Min läkare sa att det var normalt.

Jag tyckte att gastroskopi var det mest otäcka jag gjort i mitt liv. Usch, hoppas att jag slipper det fler gånger.

• Nettan 80

Det är inget konsigt att det känns efteråt. Anledningen till att du har ont i magn är för att de tagit prover. De har tagit skinnbitar inneifrån magen och på vissa ställen skrapat för att se om det finns nga bakterier. Så där är sårigt nu. Anledningen till att det känns i halsen beror på slangen och även det kan känns som om det gör ont vid revbenen, Så du behöver inte vara orolig, jag kände likadant, tog nga dagar sen släppte det. Om du är orolig så ring till sjukrådgivningen. Hoppas du känner dig bättre snart.
    Kram

• Anonym (ONT)

Nettan 80 skrev 2007-11-23 17:55:35 följande:

Det är inget konsigt att det känns efteråt. Anledningen till att du har ont i magn är för att de tagit prover. De har tagit skinnbitar inneifrån magen och på vissa ställen skrapat för att se om det finns nga bakterier. Så där är sårigt nu. Anledningen till att det känns i halsen beror på slangen och även det kan känns som om det gör ont vid revbenen, Så du behöver inte vara orolig, jag kände likadant, tog nga dagar sen släppte det. Om du är orolig så ring till sjukrådgivningen. Hoppas du känner dig bättre snart.Kram
    Men det är precis så det känns. Som om att det är nåt vid revbenen! Åh tack snälla ni för alla svar. Nu kan jag andas ut...

Kramar och trevlig helg
Svar på tråden Ont efter gastroskopi