• Tokitoj

Kul metod för att sluta med napp!

Min son har haft napp på nätterna ända tills i påskas. Då drog vi en valls för honom om vad som händer om man vill sluta med napp- och det gick hem!
    Vi sa att om han planterar alla sina nappar i en kruka och fyller på med jord och sedan vattnar några gånger innan han lägger sig på kvällen, så växer det upp ett litet träd på natten som det växer godisnappar i !!
    Sagt och gjort så följde han exemplet och gick och lade sig (utan napp!!!) den kvällen. Sedan tog vi ur nappar och jord och satte i en krukväxt som vi hängde godisnappar i. På morgonen skyndade han ned för trappan för att titta i krukan och jag lovar att lyckan var total!!! Sedan dess har han inte haft napp. Detta är väl inget bra tips för de föräldrar som inte vill ge godis till sitt barn, men till alla andra i alla fall. kall tilläggas att det kanske bara funkar på lite större barn...???

• Svar på tråden Kul metod för att sluta med napp!
  • Lali

Vilken skojig idé! Hur gammal är han? (Funkar det på sjumånaders tror du , jag anske kan hänga vällingflaskor i en buske)

• Tokitoj

Lali; hihihi, ja prova det Du! Min son är 4 år och tio månader så han är STOOR, men det borde funka på mindre barn också- typ tvååringar. Vad vet jag? Jag är bara så lycklig att det funkade.

• atelli

Den metoden ska jag lägga på minnet!!

// A

• Tokitoj

atelli; Är Ditt barn väldigt litet?

• atelli

Han är snart 13 månader. Vi väntar nog till han är minst 2 innan det är dax att sluta.

// a

• lillsmurfen

I skogen där jag bor finns ett nappträd. Det är t om utmärkt med en liten skylt vid skogskanten. Dit får man gå med sina barn när dom ska sluta med napp så får dom hänga upp dom där. Brukar funka det med Det får bli en promenad till nappträdet med sonen när den tiden kommer

• Piripiri

Har hört talas om att det finns ett nappträd på Skansen också, stämmer det?

• cic

Jag tror att man kan lämna nappen till kattungarna på lillskansen

• Erik

Ett tips som jag hört är att binda fast nappen i typ värmeelementet med ett band och då får barnet fara dit och sitta och "tutta" när det vill. Det lär inte vara så intressant att göra det så dom slutar ganska fort med nappen då. Har dock ej testat....

• Bixa

Kul metod! Min son fyllde tre år i måndags och slutade då. Vi postade napparna till tomten och det verkar gå bra. Han har inte varit ledsen över att napparna är borta även om han frågat efter dem några gånger.

• Chino

tycker det lät som en jätte kul grej!!

Tycker att det är så gulligt på skansen där barnen får ge napparna till kattungarna!!

• Hannajo

Bra idé!

Min man lät ett av sina barn ge napparna till krokodilerna i dammen bredvid deras hus!
    (Sen kan man ju undra hur mycket krokodiler det egentligen finns i våra svenska vattendrag )

• ennasuS

jag la undan min sons nappar på ett hemligt ställe ifall ifall...efter ett par dagar då han gnällt efter nappen men inte fick den, frågade han inte efter den igen...jag tror inte det 'r svårt att avvänja barn från dessa nappar...det är bara att va konsekvent.. som när min son skulle sluta med välling, med nappflaska, och nu med blöja...konsekvent får man vara...så går det bra:)

• Saucy

Hahaha - lysande idé.

Själv skulle jag bli jätteglad för ett nappträd *mums*
    Funderar på att plantera dotterns nappar medsamma

• malinka2

men vad gör man om ens lilla envisa busunge TOTALvägrar som min tös??? Hon blir tre nu i maj o jag tycker det är dags att sluta, det tycker inte hon...Vi sa att hon skulle ge bort napparna till trollen man sjunger om i trollmorsnattsång, hon gick med på det o vi la alla nappar i en påse, vid första tårarna efter det så blev hon helt hysterisk efter sin napp, jag hade verkligen inte hjärta att inte ge henne dom tillbaka...Nu går det inte att lura henne längre...Kan det vara så att hon inte är redo att sluta än? När blir hon isåfall det? Uch vad svårt....

• atelli

Malinka82; det är du som måste bestämma. Om du tycker att det är dax så är det så, du får vackert stå ut med hysterin...

Jag vet att det är svårt men om du är bestämd så går det nog bättre än du kan tro.

// A

• lolltroll

Det var en rolig ide. När vår grabb sluta så gav vi dom till tomten... och han fick ett extra paket för napp paketet...

Svar på tråden Kul metod för att sluta med napp!