• Verkligen

Anlita rörmokare till att installera tvättmaskin?

Nu är jag så jäkla less på att maskinerna i tvättstugan där jag bor alltid är trasiga, så på måndag tänker jag köpa en egen och ha i mitt badrum. Plats finns, men det finns ingen sån där kran som man har till maskinen. Så jag behöver väl en rörmokare antar jag. Vet ni vad det kostar på ett ungefär att ha en sån som fixar vattenuttag till maskinen?
    Måste man ha eluttag i badrummet? Har inte det, men man kan väl dra sladd från närmsta rum?
    Jag måste helt enkelt ha en maskin, för tvätten blir inte ens ren när man tvättar den i tvättstugan. Dom maskinerna är från 80-talet..

Tänker inte ens be hyresvärden om lov!

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Svar på tråden Anlita rörmokare till att installera tvättmaskin?
  • blommanigbg

Bor du i hyresrätt så måste du väl höra efter med din hyresvärd innan du gör en sådan installation.. Tänk tex på försäkringar...

• Verkligen
    blommanigbg skrev 2007-11-23 18:07:30 följande:
    Bor du i hyresrätt så måste du väl höra efter med din hyresvärd innan du gör en sådan installation.. Tänk tex på försäkringar...
    Jag skickade sms till honom för över en vecka sen där jag frågade fall det var okej att jag skaffade tvättmaskin. Han har inte svarat.
    Jag tycker att man har rätt till att kunna få tvätta sina kläder och att dom dessutom ska bli rena.
  • blommanigbg

Ok. Men händer det något så är det du som får betala det...

• HellviHumle

Ska den stå i badrummet ska den vara fast ansluten till elnätet. Vattnet kan du ta från kranen. Behövs bara en koppling typ Gardena fast bättre kvalitet.

• linus mam

Du behöver både en rörmokare o en elektriker.

Vatten o avlopp kan du ta från tvättställ, elen behöver vara fastinstallerad dvs ej stickpropp. (Alltså ej från annat rum)

Vad det skulle kosta varierar från stad till stad.

Hälsningar min sambo, rörmokare/VVS montör.

• Verkligen
    linus mam skrev 2007-11-23 18:29:01 följande:
    Du behöver både en rörmokare o en elektriker.Vatten o avlopp kan du ta från tvättställ, elen behöver vara fastinstallerad dvs ej stickpropp. (Alltså ej från annat rum)Vad det skulle kosta varierar från stad till stad.Hälsningar min sambo, rörmokare/VVS montör.
    Tack...=)

Är det svårt att installera el i badrum? Känner en elektriker så den kostnaden blir inte farlig i så fall..
    Ska smsa hyresvärden igen. Om allt görs ordentligt så borde det ju gå bra, annars måste jag ju flytta eftersom jag inte kan tvätta annars...
Svar på tråden Anlita rörmokare till att installera tvättmaskin?