• krypsyl

sy madickenförkläde /klänning

Hej,
    är det någon som har tips på hur jag ska klä ut 4-åringen till Madicken. Hon har någon klänning som skulle duga, men hur syr jag ett förkläde???

Tacksam för tips (och mönster om någon råkar ha...).

Ska göras till på tisdag, så det vore bra med något enkelt...

Eller finns det billigt att köpa någonstans?

• Svar på tråden sy madickenförkläde /klänning
  • Sosso67

Hej! Har inga andra tips än hur jag själv brukade göra, kolla hur madickens förkläde ser ut, rita på smörgåspapper el liknande så har du mönster, sen bara att klippa ut. Kom ihåg att räkna mönstret nån centimeter större än det ska vara, till sömsmån. Kan inte vara så svårt göra ett förkläde, hoppas jag. Lycka till!

• Dinturiel

Vart bor du? Vet att stof och stil har sådana mönster. Min mamma har sytt en sån klänning till dottern. Men att hinna beställa katalog och mönster och ha allt innan tisdag kan bli lite tight...

• krypsyl

Bor i stockholm. Men vill helst inte gå ut och handla eftersom båda döttrarna har kräksjukan...

• Dinturiel

Ah ok... bor ca 20 min promenad från stoff och stil här i malmö och har ärenden dit ändå.. kanske kan skicka åt dig om jag hittar mönster, har för mig att de inte är så dyra.

• krypsyl

Tack Dinturiel, det var snällt av dig. Men jag tror jag knåpar på lite själv istället. Det blir lite stressigt annars.

• Dinturiel

Hehe det är sant. Vet själv hur det är att stå med sånt i sista minuten

• helenasthlm

Varför köper du inte klänningen på Lindex

Älskar min Angelina!
Svar på tråden sy madickenförkläde /klänning