• teambe

Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?

Lite tillspetsat kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?
  • blonde redhead

Jag tycker samskolan är (små)snobbig. Kommunala kan vara hemska men jag kan inte dra alla över en kam.

• teambe

Nä, jag vet. Vet du någon kommunal innerstadsskola som inte är hemsk (du fpr gärna inboxa om du inte vill avslöja)

blonde redhead skrev 2007-11-23 20:33:52 följande:
    Jag tycker samskolan är (små)snobbig. Kommunala kan vara hemska men jag kan inte dra alla över en kam.
  • Frila2

Japp! Sam är snobbig och (vissa, inte alla) kommunala är definitivt hemska.

• teambe

Återigen, någon som inte är hemsk?! Vi behöver verkligen verkligen tips!!!

Frila2 skrev 2007-11-23 20:38:08 följande:
    Japp! Sam är snobbig och (vissa, inte alla) kommunala är definitivt hemska.
  • teambe

fram med era åsikter, det är vårt barn det handlar om !!!

• blonde redhead

Skolan som ligger vid masthugget ska vara jätte bra för att nämna en. Måste fundera påvilka skolor jag hört/vet ska vara bra.

• Frusna flickan

Vi har montessoriskolan centrum i Vasastan och är jättenöjda. Andra vänner till oss har barnen på Internationella, franska och tyska skolan samt på Villa Darjeeling (eller hur det nu stavas) som också är montessoriskola. Alla som har kommunal skola verkar så missnöjda med kvaliten.

• teambe

Va kul att ni gillar Montessoriskolan Centrum, vi står i kö dit!

Frusna flickan skrev 2007-11-23 20:58:21 följande:
    Vi har montessoriskolan centrum i Vasastan och är jättenöjda. Andra vänner till oss har barnen på Internationella, franska och tyska skolan samt på Villa Darjeeling (eller hur det nu stavas) som också är montessoriskola. Alla som har kommunal skola verkar så missnöjda med kvaliten.
  • blonde redhead

Är du även intresserade av privata så rekommenderar jag Rudolf Steiner skolan. Det är en förskola med waldorfpedagogik.

• Pricken07

Jag gick på Sam och var jättenöjd med den skolan! Hög nivå på undervisningen och bra lärare! Visst fanns det snobbar där, men alla var inte det.

(¯`v´¯) Mamma till Leo född 21/6-07 (¯`v´¯)
Svar på tråden Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?