• Enjoy life

Klädsel på bankett?

Har fått inbjudan till bankett i januari (strax efter nyår - tiden är obegriplig). Ingen klädsel står angiven, men jag vet att en hel del inte kommer att vara särskilt finklädda.

Vill helst inte bränna pengar nu innan det
    är dags för julklappar och nyårsfirande...

Gästerna kommer att vara allt från 15-90 år.
    Hur klär jag mig enkelt och hur klär killen sig enkelt?
    Kan jag ha en finare svart och lite mönstrad tunika, svart kjol, strumpbyxor och finskor?
    Kan killen ha mörk kavaj, ljus skjorta, mörk slips och mörka jeans?

• Svar på tråden Klädsel på bankett?
  • Nyfiken gul

om ingen klädsel är angiven är det egenligen full gala-stass som gäller dvs långklänning o frack...

men det är nog inte det som värdparet/Festfolket tänkt sig..

Vad handlar banketten om?? Är det nån arbetsplats eller privat fest??

• Enjoy life

Nyfiken gul skrev 2007-11-23 22:35:59 följande:

Vad handlar banketten om?? Är det nån arbetsplats eller privat fest??
    Det är en vollebollklubb som firar 20-årsjubileum...
  • Nyfiken gul
    Enjoy life skrev 2007-11-23 22:38:24 följande:
    Nyfiken gul skrev 2007-11-23 22:35:59 följande: Det är en vollebollklubb som firar 20-årsjubileum...
    med andra ord blir det mycket mingel, buffe o stå o äta mot en vägg som gäller...

då är din föreslagna klädsel helt okej i mina ögon!!
  • Maria40

Jag tror också att den klädseln du/ni tänkt er platsar in bra.

• Mesangium

Är man hemskt osäker kan man alltid köra på kostym. Och man kan köra på kostym utan slips. Och man kan ta av sig kavajen om man vill. (gäller även kvinnor ja)

• Enjoy life
    Mesangium skrev 2007-11-23 22:56:11 följande:
    Är man hemskt osäker kan man alltid köra på kostym.
    Den enda kostymen har fått krympsjukan! Det är en elakartad sjukdom som kan drabba gifta karlar som passerat trettio. Den slår till när man minst anar det, mannen tappar oftast hakan vid åsynen av det svårt drabbade tyget som mist all sin elasticitet och bredvid maken står oftast fruarna med ett elakt flin illa dolt.

Karlarnas behandling av sjukdomen brukar oftast vara ett mycket extremt hårdpass på gymmet med tillhörande kraftig träningsvärk. För att vila upp sig inför nästa pass hamnar herren återigen i soffan framför tipsextra, men tillhörande dillchips och starköl. Och där blir han kvar.

Detta fram tills att nästa festinbjudan kommer förstås...
  • Mesangium

Enjoy life skrev 2007-11-23 23:06:04 följande:

Den enda kostymen har fått krympsjukan! Det är en elakartad sjukdom som kan drabba gifta karlar som passerat trettio. Den slår till när man minst anar det, mannen tappar oftast hakan vid åsynen av det svårt drabbade tyget som mist all sin elasticitet och bredvid maken står oftast fruarna med ett elakt flin illa dolt. Karlarnas behandling av sjukdomen brukar oftast vara ett mycket extremt hårdpass på gymmet med tillhörande kraftig träningsvärk. För att vila upp sig inför nästa pass hamnar herren återigen i soffan framför tipsextra, men tillhörande dillchips och starköl. Och där blir han kvar. Detta fram tills att nästa festinbjudan kommer förstås...
    hahahaha!! roligt!

kanske är dags att både börja promenera och skaffa ny kostym då =)

eller köra på kostymbrallor eller finbyxor och skjorta/tröja istället =)
Svar på tråden Klädsel på bankett?