• Jess83

    Hur stoppar ni in stolpiller

    Använder ni stol piller till barnen?
    Suppositorier? Hur stoppar ni in dom?
    Fick nu höra att dom skall stoppas in med den trubbiga delen först, fick en chok.. man tror ju att den spätsiga ska in först...

    Läste om det på google och det var så att den trubbiga ska in först....kunde tydligen skavas annars..

    Hur gör ni? Hihi


    (¯`°?.¸ ღ♥ Julius 2007/05/24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller
  • phil

    Självklart den platta sidan först. Det är ju så det ska göras.

  • minbebis76

    Den trubbiga ska in först. Känns väldigt bakvänt, som att stoppa in en tampong åt fel håll.
    Men om man tänker efter så verkar det ganska logiskt. Analringen kniper då åt den trubbiga sidan så den inte glider tillbaka ut om man trycker på.

  • LeaveMeAlone

    den trubbiga ska väl in först för att det lättare ska "slutas" om den smala delen. kan ju ha missuppfattat det helt men så sa någon till mig iaf.

  • tildelou

    Jag läser till usk:a nu, och där har vi lärt oss att bara den kommer in, och stannar där, så spelar det ingen roll vilken ända man för in. Jag har alltid haft den trubbiga, för det har jag lärt mig. men det går alltså bra med vilket som...
    Men på små bebisar är det nog bäst med den trubbiga, för då sluter ändtarmen om den spetsiga och den stannar kvar.

  • minbebis76

    Felskrivning. Analringer sluter runt den runda delen...

  • Mysluvan

    Jag stoppade in med den breda delen sist alltså spetsen först, när sonen var så liten så han fick stolpiller.
    Var barnmedicin som instruera så när vi låg inne när han var liten och riktigt sjuk.


    Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller