• Pirog

Hur många aborter kan man göra ....

efter att ha läst i flera trådar nu om kvinnor som skriver att de gjort 3-7 aborter, börjar jag fundera på hur många är ok att göra. Om man gjort 1 abort,borde man inte lärt sig att skydda sig då? Denna frågeställning gäller ej våldtäktsfall eller aborter man varit tvungen att göra pga nåt fel på barnet. Är inte emot abort,men anser att det inte bör användas som preventivmedel. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur många aborter kan man göra ....
  • Nyfiken gul

alla VET att inget preventivmedel är 100% säkert.. Olyckor händer helt enkelt...

Min älsta son blev till trots p-piller... o har också flera år senare blivit gravid trots spiral...

vad ska vi göra då som blir gravida ändå???  Gilla läget o föda 9 barn?

• Pirog

vet inte,kanske undvika sex vid ägglossning+p-piller. är nog inte helt enkelt det där. jag menar nog mer fallen där man använder det som preventivmedel,vilket jag skrev i tråden.
    Nyfiken gul skrev 2007-11-23 23:54:30 följande:

alla VET att inget preventivmedel är 100% säkert.. Olyckor händer helt enkelt... Min älsta son blev till trots p-piller... o har också flera år senare blivit gravid trots spiral... vad ska vi göra då som blir gravida ändå???  Gilla läget o föda 9 barn?
  • Pirog

kondom dagarna vid ägglossning?

Pirog skrev 2007-11-23 23:57:29 följande:
    vet inte,kanske undvika sex vid ägglossning+p-piller. är nog inte helt enkelt det där. jag menar nog mer fallen där man använder det som preventivmedel,vilket jag skrev i tråden.Nyfiken gul skrev 2007-11-23 23:54:30 följande:
  • hmmhmm

jag har en tjejkompis som blivit gravid 3 ggr trots p-piller... hon gjorde abort alla tre gångerna eftersom hennes kille misshandlade henne.... dock sa hennes gyn till henne att det var skadligt för hennes kropp att göra fler aborter än så, att hon riskerade att bli steril..

vet ju inte fall det är ngt som gäller för de flesta... men man får ju iaf en tankeställare...

• Nyfiken gul
    Pirog skrev 2007-11-23 23:59:28 följande:
    kondom dagarna vid ägglossning?
    men har man p-medel har man ju ingen ägglossning...  i alla fall är det ju det som är vitsen med att man skaffar p-medel...

jag är inte emot abort eftersom jag själv gjort en - men jag vill påpeka att även om man är överens om beslutet och vet att det är det rätta så är man inte helt okänslig och tycker att det är som att gå ut o fika på stan..

ingen normal funtad människa kan gå igenom 3-4 aborter utan att ens tänka på det...

O jag kan säga så här: jag är tacksam för att oansvariga människor hellre väljer abort än sätter 4-5 barn till världen som man ändå uppenbarligen inte klarar av att ta hand om...

jag är HELT EMOT abort som preventivmedel men kan tycka att det är en bra sak för dom som väljer att avbryta än att riskera att barnen hamnar i soc journaler resten av sitt liv...

sen kan man tycka vad man vill om varför dom inte skyddar sig bättre osv - där kan man spekulera sig blå - man kommer ändå inte få något vettigt svar...
  • Pirog

vad jag funderar på då, efter 2 aborter, vet man ju att pillrena inte funkar. kondom vid ägglossning?,vet att jag upprepar,men hur kul kan det va att göra aborter hela tiden, går ju att förhindra med gardering om man ids.

hmmhmm skrev 2007-11-24 00:02:35 följande:
    jag har en tjejkompis som blivit gravid 3 ggr trots p-piller... hon gjorde abort alla tre gångerna eftersom hennes kille misshandlade henne.... dock sa hennes gyn till henne att det var skadligt för hennes kropp att göra fler aborter än så, att hon riskerade att bli steril.. vet ju inte fall det är ngt som gäller för de flesta... men man får ju iaf en tankeställare...
  • Pirog

nyfiken gul, det var ju därför jag skrev tråden. funderar på hur man kan göra t ex 7 stycken,som jag läste i en annan tråd. Nånstans måste man ju inse att det inte håller. är helt med på att det kan hända en,kanske 2 ggr, men sen tycker jag inte det är en olycka längre. Snälla förstå mig rätt.

• Pirog

"men har man p-medel har man ju ingen ägglossning... i alla fall är det ju det som är vitsen med att man skaffar p-medel... "
    uppenbarligen har man det,eftersom man blir med barn upprepade
    ggr, därför menar jag att man b ör gardera om man vet om att man blivit gravid innan med p-piller.

• helin

ts jag håller med dig
    kan inte förstå hur man kan göra abort gång på gång
    känner 2 tjejersom har gjort 2 aborter var "bara"för att de blev gravida för att det var för lata för att skydda sig

• hmmhmm

hon hade ju självklart fått byta sorter imellan. o de trevliga gynekologerna försäkrar gärna att det är säkrare än vad det är att äta p-piller.

Pirog skrev 2007-11-24 00:05:07 följande:
    vad jag funderar på då, efter 2 aborter, vet man ju att pillrena inte funkar. kondom vid ägglossning?,vet att jag upprepar,men hur kul kan det va att göra aborter hela tiden, går ju att förhindra med gardering om man ids.
Svar på tråden Hur många aborter kan man göra ....