• lillebror ja

Import från USA...

Nu har jag fått min fina bilstol som jag har köpt från USA.

VAD GÄLLER NU????

Företaget skriver att det är "gifts"

Måste jag tulla för detta eller hur funker det?

Skriver tullen ut faktura när det har gått igenom tullkontrollen??

• Svar på tråden Import från USA...
  • julmusten

Det upptacker du nog inte forran du far paketet. Om jag skickar stora paket, eller tunga saker till Sverige harifran och anda skriver gifts sa brukar det vara en 50/50 chans att min familj far betala lite tullavgift.

Ar du saker pa att du kan anvanda stolen i Sverige forresten??? Jag trodde inte det var mojligt.

• lillebror ja

Posten var här och lämnade paketet och bad mig bara att skriva på att de hade levererat.

De lämnade inte med några papper eller fakturor.

Angs bilstolen - en JÄTTEFIN MAXI COSI som passar perfekt.

• julmusten

Men da ar allt OK. Du far inte ut nagot utan att betala tullavgiften tror jag. Sa ar det i alla fall har.

Gors Maxi Cosi harborta????

• lillebror ja

Jag köpte Maxi Cosi + bas och betalade 160USD ca 1000SEK

Bilstol isverige 1800:-
    Basenhet 1600:-

Detta är ett klipp även om jag måste tulla för det!

Tack för ditt svar.

Kanske ska jag ligga lite lågt då... gällande tullavgifter?

• julmusten

Men ar du saker pa att det ar en riktig Maxi Cosi??? Jag har aldrig hort talats om dem, och jag fick verkligen OCD over det har med bilbarnstolar.

• lillebror ja

Vad menar du med en riktig Maxi Cosi??

Här kommer sidan som jag handlade från:

stores.kiwi-kid.com/StoreFront.bok

Menar du att det är något konstigt med den? Den passar jättebra i bil och på barnvagn!

• julmusten

Nej den affaren verkar ju helt OK. Det var ett tag sen jag kollade alla de olika satena, sa det har ar nog ratt sa nytt pa marknaden har i USA tror jag. Den finns att kopa pa Target med, sa da ar det nog inga problem.

• teena

Hej
    Jag har handlat från kiwikids innan utan att behöva tulla för det. Jag tror att du måste lösa ut paketet om du ska betala extra tull för det... Alltså slapp du denna gången...
    Eftersom kiwi skriver gåva p åpaketet så kommer man på så sätt undan.. Ibland gör tullen stickprov och gåvan få nog inte ha ett värde över en viss summa ( ca 300 kr?)

Grattis till ett fynd!

Svar på tråden Import från USA...