När jag är på visning kollar jag skåp för jag tar för givet att de tagit undan privata saker de inte vill visa upp, man vill ju hur utrymmena är och om det är fräscht även inuti.
Så här skulle jag rekommendera:
Tvätta ur skåp med typ Ajax blommor så det doftar fräscht och trevligt, det ger ett bra intryck, skulle svabba golven med det nån timme före visningen med.
Töm ur garderoberna om de är smockfulla så de ser ut att rymma mkt till förvaring.
Ta bort personliga foton, man vill inte se sådant utan mer fantisera om hur man skulle möblera själv.
Om ni har husdjur skulle jag gömma alla spår av det för en del är känsliga för sånt. Typ ta bort kattlådan och allt sånt så länge under visningen.
Skrubba badrummet rejält för det är väldigt viktigt för folk.
Kylskåpet har jag märkt att en del öppnar för att se hur fräscht det är så du tjänar nog på att göra rent även det.
Putsa fönstrena, ger inget bra intryck med jättedålig utsikt pga smuts.
Öppna och vädra innan visningen.
Ställ fram skålar med frukt och färska blommor, det ger en mysig känsla.
Jag gjorde allt det här när jag sålde min förra lägenhet och mäklaren sa att spekulanter hade kommenterat hur fräsch lägenheten var och hur fräscht det doftade bland annat hehe, allt ingick i min plan. Fick väldigt bra betalt