• P28

Vad kan man göra för skoj aktiviteter på julafton?

Är det bara hos min släkt som julafton består nästan uteslutande av dessa aktiviteter: Äta mat/gott, dela ut julklappar och se på diverse tv-program/filmer?

Tycker att det är dags för lite tips på andra skojiga aktiviteter som man kan göra som en familj på julafton!

• Svar på tråden Vad kan man göra för skoj aktiviteter på julafton?
  • Ellah

Spela spel? Åka skridskor på någon sjö eller utomhusbana och ha någon julmacka med?

• P28

Ellah, tack för svaren! Har du tips på något spel som är kul för hela familjen? (Den yngsta är 11)

• Jiie

Vi brukar alltid ta en promenad på förmiddagen sen blir det massa spelande. Det är alltid svårt att hitta nåt som passar alla åldrar, man får kompromissa lite... särskilt om det är barn med. Spela några barnspel och spela några vuxenspel.

Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • Mälaröbo

Vi brukar bara umgås på fm (prata, spela spel eller kort osv) och sen äta och vila lite middag. Sen blir det ofta en promenad, beroende på vädret, och sen är det är det dags för Kalle Anka. Efter Kalle är det mat och sen väntar vi på tomten. Efter tomtens besök är barnen fullt upptagna och vi vuxna brukar spela spel och dricka lite glögg.

• P28

Vad brukar ni spela för spel?

• Jiie

Alla möjliga sällskapsspel som finns här - TP/Rappakalja osv, lite yatzy o kortspel.

Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • Ellah

"Klassiska" spel som Geni och TP (finns i barnvarianter) kanske?

• Mälaröbo

Vi brukar köpa ett nytt vuxenspel varje jul. Barnen är så små så de kan ändå inte vara med.

• Fläggman

Vi brukade alltid för, när hela släkten på min fars sida var samlad, spela rundpingis. Efter all mat och julklappsutdelning. Det var riktigt kul ;D

• P28

TP,Geni och Yatzy vet jag att det finns någonstans i gömmorna, så det planerar jag in.

Fläggman, rundpingis låter som en bra aktivitet på jul!

• Fläggman
    P28 skrev 2007-11-25 11:09:56 följande:
    Fläggman, rundpingis låter som en bra aktivitet på jul!
    Ja, det var jättekul, nästan alla var med, och dom som inte var med, var bredvid och hejade på. Men tyvärr är dom dagarna förbi..
Svar på tråden Vad kan man göra för skoj aktiviteter på julafton?