• Ninnie

Nu vet jag

Nu vet jag att jag kommer få kallelse till Ivf behandling innan sommaren, men kommer INTE att hinna påbörja något förrän i augusti. Det är väl med blandade känslor som jag accepterar det. Nu slipper jag gå och vänta varje dag och jag har sommaren fri att göra vad jag vill. Men det är lite tråkigt att inte ha fått chansen att vara gravid i sommar. Men visst det kan jag ju vara ändå OM vi har tur och klarar det på egen hand. Jag tänker ju inte börja skydda mig eller sluta ha sex för att det inte blir någon behandling innan sommaren. Så chansen finns även om det inte känns så troligt att det skulle bli något när det inte tagit sig på 3 år innan.

Ha en bra kväll

• Svar på tråden Nu vet jag
  • malin väntar

Hej,
    Förstår att du helst vill göra det på en gång. Men det måste vara skönt ändå, att ha ett datum bestämt och nu kunna slappna av.
    Jag har nyligen ätit min andra kur Pergotime. Har en kvar att ta och hjälper inte det så får jag göra IVF. Läkaren har sagt att det inte är några väntetiden, men det tar säkert ett tag ändå.

• Baggs

Förstår att väntan kan vara svår, men passa på att njuta av "friheten". Tänk som så att du under sommaren har möjlighet att ladda batterierna ordentligt inför det som komma skall!
    Lycka till!

• Anne69

Jag delar oron över att inte komma igång före sommaren och hoppas fortfarande. Har ett par veckor på oss att fatta beslutet för att hinna med före sommaren - men gör vi det så beror det på en väldigt bra sköterska som var bra på att räkna! Annars kommer även jag att använda sommaren till att lära mig mer och förbereda mig mentalt. Önskar lycka till!

Svar på tråden Nu vet jag