• NadiaNadia

Går inte ner i vikt trots träning?

Har gått ner 30kg genom att äta rätt och träna.
    Men sedan jag började träna Friskis & Svettis 3ggr i veckan ser jag inga resultat på vägen, snarare tvärtom. Jag mäter mig i stället, och visst ser jag resultat men ändå inte så mkt som jag skulle villja. Vill gå ner 5kg men det verkar helt omöjligt.
    Självklart har min kropp förändrats enormt mot innan, men nu är det svårt att se några stora resultat. Någon som känner igen sig? Kom gärna med tips och råd

• Svar på tråden Går inte ner i vikt trots träning?
  • Birgitta2

Du har börjat få muskler! De väger ju faktiskt mer än fett, och ibland stannar vågen eller till och med ökar på. Så bry dig inte om vågen på en månad, utan gör som du gör nu: mät dig och känn efter hur kläderna sitter.

• NadiaNadia

Det stämmer, ser liksom hur kroppen förändrars, midja alltså vid revbenen blir bara smalare och smalare, så visst ser jag resultat. Jag är bara så van att gå efter vågen.

• Birgitta2

Jag glömde: Grattis! Du har varit jätteduktig!

• Pensive

kanonjobb men äter du för lite ?

• NadiaNadia
    Birgitta2 skrev 2007-11-24 12:02:47 följande:
    Jag glömde: Grattis! Du har varit jätteduktig!
    Tack! det känns så underbart att ha klarat det här
  • snobben

Gu så duktig du är!!!

Vågen brukar stanna vid ett läge för att sen sakta gå ner. Du har gått ner så mycket redan. jag gick ner 20 kg för nåt år sen och sen var det stopp fast jag hade 10 kg till.

Nu tränar jag styrketräning 6 timmar i veckan och jag väger mig aldrig då det inte blir rättvist då muskler väger mer än fett. men jag mäter mig bla runt midjan och där visar det resultat. Så jag tycker inte du ska stirra dig blind på vågen utan mät dig i stället.

Lycka till

Man kan inte rå för hur man ser ut. Det får Gud ta på sig skulden för.
  • NadiaNadia
    Slarars skrev 2007-11-24 12:04:01 följande:
    kanonjobb men äter du för lite ?
    Tror inte det, äter mkt fibrer, gröt och sånt. Mätter min lunch och sen blir det frukt och grönt och mkt fibrer.
  • NadiaNadia
    snobben skrev 2007-11-24 12:06:42 följande:
    Gu så duktig du är!!! Vågen brukar stanna vid ett läge för att sen sakta gå ner. Du har gått ner så mycket redan. jag gick ner 20 kg för nåt år sen och sen var det stopp fast jag hade 10 kg till. Nu tränar jag styrketräning 6 timmar i veckan och jag väger mig aldrig då det inte blir rättvist då muskler väger mer än fett. men jag mäter mig bla runt midjan och där visar det resultat. Så jag tycker inte du ska stirra dig blind på vågen utan mät dig i stället.Lycka till
    Så du väger dej inte alls längre?
    Mäter du dej ofta eller bara ibland?
  • Cin77

Försök att inte fokusera så mycket på vikten i sig!

• snobben
    NadiaNadia skrev 2007-11-24 12:08:33 följande:
    Så du väger dej inte alls längre?Mäter du dej ofta eller bara ibland?
    Mycket mycket sällan som jag väger mig och mäter mig gör jag ibland. Vill inte bli helt hysterisk som jag var då jag gick ner 20 kg. allt kretsade kring vikten. jag tränar och äter bra och på helgen unnar jag mig gott utan dålig samvete. Det går sakta men det går och det är det som är bra.
    Man kan inte rå för hur man ser ut. Det får Gud ta på sig skulden för.
  • NadiaNadia
    snobben skrev 2007-11-24 12:28:29 följande:
    Mycket mycket sällan som jag väger mig och mäter mig gör jag ibland. Vill inte bli helt hysterisk som jag var då jag gick ner 20 kg. allt kretsade kring vikten. jag tränar och äter bra och på helgen unnar jag mig gott utan dålig samvete. Det går sakta men det går och det är det som är bra.
    Det låter vettigt
Svar på tråden Går inte ner i vikt trots träning?