Anonym (ta ansvar) skrev 2007-11-24 13:47:54 följande:
Jag har en kompis sopm alltid pratar om hur jävla otur hon har. Hon tjatar alltid om allt som gått dåligt för henne och ser bara där det gått bra för andra. Man blir så less på att höra om det, för vet du vad, hon har inte ett jäkla dugg mer otur än någon annan!!!!Där en människa har "tur" där har en annan otur och tvärtom.Det är inte "otur" att man väljer idioter till pojkvänner, det är ett val man gör.Att hålla på och gnälla på otur är att frånsäga sig ansvaret för sitt eget liv!!Fur F- fy vad du låter missunnsam i ditt inlägg, som om det vore ditt liv mot kompisens, "nu är det jag som lever medelklassliv". Som att ditt liv vore mer värt nu när hon inte har det bra.Som att du inte skulle ha njutit lika mycket av ditt eget liv om hon fortfarande hade haft det bra.
Jag antar att det där var riktat mot mig...
Jag har aldrig ens andats om att jag skulle tycka mitt liv vore mera värt...
Jag bara konstaterade fakta att livet kan ta vändningar man inte räknat med.. tur kan förvanldas i otur och tvärtom.. Var jag inte tydlig nog med det i mitt inlägg??
Visst tycker jag att jag lever ett bra liv mot för vad jag hade förut - men att jag skulle tycka mit liv var MER värt än min kompis liv har jag aldrig påstått.. var för du det ifrån??