Hur länge håller öppnad glögg och Baileys?
Hur länge håller öppnad glögg och Baileys? Glöggen är alkoholhalt 15% tror jag och har stått i kylen, Baileysen har stått i rumstemperatur.
Hur länge håller öppnad glögg och Baileys? Glöggen är alkoholhalt 15% tror jag och har stått i kylen, Baileysen har stått i rumstemperatur.
baylisen skulle jag inte dricka efter som det är grädde i den då härsknar i rumstemp.
Glöggen skulle jag nog dricka om den stått med lock på i kylskåp.
vet itne tills bästa föred atum håller ju saker som förvaras på rätt sått,s å som du gjort med glöggen kolla flaksan
hmm står inget om att den hålelr så länge efter tillverkningsdatum??
Jag öppnade en baileys i augusti och glömde den i skafferiet, drack upp den förra helgen.
Eller föresten var det en Country Lane, men det är väl typ samma sak?
Jag har haft min baileys stående flera månader och den smakar fortfarande bra. Inte har jag blivit dålig av den heller, så det är nog ingen fara...
Jag älskar baileys och jag brukar förvara min i rumstemperatur i ett skåp, och enligt min erfarenhet så håller den i princip hur länge som helst nästan i alla fall ett år. rotade runt i skpået och hittade en baileys med smaen creme caramel som jag köåte för typ ett år sedan och sedan glömde att jag hade och de vvar absolut inget fel på den.
Glögg håller mycket länge om den stått i kylen med korken på.
Har haft glögg från förra året i skafferiet, och inte har det varit något del på den inte när vi tagit den till påföljande års advent.
Om man ändå tycker den verkar ha börjat sockra sig så brukar jag använda den i grytor och såser!