Vill bli bjuden på fester. Men det är aldrig nån som bjuder mig:-(
När folk som jag och min sambo känner har inflyttningsfester/födelsedagsfester osv så är det väldigt sällan dem bjuder in oss. Visst många som vi umgås med bor några mil ifrån oss så det innebär ju att vi måste ta oss dit på nåt sätt och kanske sova över hos nån.
Men är det fest på min sambos hemort så kan vi alltid sova hos hans mamma. Och annars så kan vi ligga på golvet eller i soffan hos den som har festen eller hos nån annan. Inga problem!!
Men det är sällan man får en inbjudan och det gör mig så ledsen. Vi är inga hemska människor, vi är som skulle vandaliserar festen och förstöra. Vi är bra människor.
Som nu för ett par månader sen så var jag och hälsade på en tjejkompis till mig. Hon berättade att hon skulle ha en stor inflyttningsfest och hon och hennes sambo skulle bjuda in en massa vänner och bekanta så dem skulle bli bortom 40 pers. Men inte frågade hon mig om jag ville komma. Visst nu är det ju så att det är ju ännu en bit att åka och jag hade varit tvungen att sova över hos henne. Men dem har hus och en massa plats så det hade ju inte varit nåt problem.
Hade det varit jag så hade jag självklart frågat henne om hon hade lust att komma, annars så nämner man ju inget om nån stor fest man ska ha. Lite vett och hyfs har man ju!!
Nu säger jag inte att vi ska ha rätten till att gå på alla fester och tillställningar som finns men det hade varit kul nångång att kunna få en inbjudan.
Som sagt så är vi inga hemska människor att umgås med, faktiskt ganska trevliga.
Men folk tänker väl inte alltid påd et.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 18:40:24:
För att det inte ska bli några konstiga missuppfattningar här av nån konstig anledning. Så SJÄLVKLART så bjuder vi in folk på fester och middagar. Älskar att träffa lite folk ibland och bara få prata lite skit.
Men man kunde ju önska att man kunde få det i gengäld tillbaka nångång.