• Anonym (ledsen)

Vill bli bjuden på fester. Men det är aldrig nån som bjuder mig:-(

När folk som jag och min sambo känner har inflyttningsfester/födelsedagsfester osv så är det väldigt sällan dem bjuder in oss. Visst många som vi umgås med bor några mil ifrån oss så det innebär ju att vi måste ta oss dit på nåt sätt och kanske sova över hos nån.
    Men är det fest på min sambos hemort så kan vi alltid sova hos hans mamma. Och annars så kan vi ligga på golvet eller i soffan hos den som har festen eller hos nån annan. Inga problem!!
    Men det är sällan man får en inbjudan och det gör mig så ledsen. Vi är inga hemska människor, vi är som skulle vandaliserar festen och förstöra. Vi är bra människor.

Som nu för ett par månader sen så var jag och hälsade på en tjejkompis till mig. Hon berättade att hon skulle ha en stor inflyttningsfest och hon och hennes sambo skulle bjuda in en massa vänner och bekanta så dem skulle bli bortom 40 pers. Men inte frågade hon mig om jag ville komma. Visst nu är det ju så att det är ju ännu en bit att åka och jag hade varit tvungen att sova över hos henne. Men dem har hus och en massa plats så det hade ju inte varit nåt problem.
    Hade det varit jag så hade jag självklart frågat henne om hon hade lust att komma, annars så nämner man ju inget om nån stor fest man ska ha. Lite vett och hyfs har man ju!!

Nu säger jag inte att vi ska ha rätten till att gå på alla fester och tillställningar som finns men det hade varit kul nångång att kunna få en inbjudan.

Som sagt så är vi inga hemska människor att umgås med, faktiskt ganska trevliga.

Men folk tänker väl inte alltid påd et. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 18:40:24:
    För att det inte ska bli några konstiga missuppfattningar här av nån konstig anledning. Så SJÄLVKLART så bjuder vi in folk på fester och middagar. Älskar att träffa lite folk ibland och bara få prata lite skit.
    Men man kunde ju önska att man kunde få det i gengäld tillbaka nångång.
  • Svar på tråden Vill bli bjuden på fester. Men det är aldrig nån som bjuder mig:-(
  • homemade

Ni kunde ju pröva som alla andra som inte har skjuts eller någonstans att sova över på, att en kör och inte dricker. Det är väl inte alla som vill ha folk kvar över natten hos sig

• Nyfiken gul

en fråga bara...

Bjuder NI nånsin in folk på fest eller middagar??

man kan inte förvänta sig att bli bjuden på fest om man själv aldrig bjuder in

• TerrorMorsan

det är aldrig nån som bjuder oss heller ex på nyår är vi alltid ensamma, jag gillar sällskap å töla litte!! samma vid kalas osv,,

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Lola Jämtland

Vi bjuder till fester o folk kommer...men hittils har ingen bjudit tillbaka....

Trist......

//Blir det nånsin våran tur.....
  • TerrorMorsan
    Lola Jämtland skrev 2007-11-24 18:37:09 följande:
    Vi bjuder till fester o folk kommer...men hittils har ingen bjudit tillbaka....Trist......
    samma här!! det känns skit rent ut sagt
    här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Anonym (ledsen)

Homemade

ja det är ju det vi alltid få köra med isåfall att en är nykter och det får bli min sambo eftersom jag inte har körkort.

Nyfiken Gul

ja vi bjuder alltid in folk på middagar och fetser och ibland så kanske man kunde önska att dem kunde göra dte tillbaka.

• Anonym (tvärt om)

för mig är det tvärt om....inte för att vi springer på fest var och var annan helg, men vi blir ändå bjudna när det är något...fest, kalas, dop osv...och vi går nästan alltid,,,,även om det ibland kan vara besvärligt (långt bort, måste byta arbetsdagar osv.) men när vi bjuder hit folk så är det nästan aldrig nån som kommer Lika tråkigt det.....

• Anonym (ledsen)

homemade

Så kan jag ju tillägga att det är inte så lätt att köra hem ifrån fest om man har två eller tre timmars timväg. Det är ganska lång tid det, så då måste man ju nästan sova över... eller hur?? Har jag helt fel eller??

• Anonym (ledsen)

(tvärtom)

Ja det är ju lika knasigt det. Konstigt att det blir så.

• Anonym (ledsen)

ok, där "dog" min tråd oxå ja...

• Anonym

Vänd på kakan. Börja bjuda de hem istället, då får ni se om någon kommer. Jag har tvärtom problem, jag bjuder ingen kommer. De säger alltid att de ska men när dagen är inne, oftast lämnar de inte ens återbud. Ibland undrar jag att vad som är felet, man fixar mat ,efterrät och är gästvänlig, men har kommit på ett svar..... Folk är idag så ego och avundsjuka på varandra. Det kan bara vara en sån sak att man har *trevligare* hem än den andra,(efter deras smak) det räcker för att inte bli bjuden eller att de ska hälsa på.
    Men detta är väldigt trist, oavsett vilket håll problemet ligger.

Kram till er alla ensamma med människor!!!Gråter

• Anonym (tvärt om)

ja...vist ör det konstigt...kanske alla vi som bjuder men inte får gäster ska gå ihop med er som inte bllir bjudna så jämnar det ut sig För då skulle väll alla få gå på fest .-D

• Anonym
    Anonym (tvärt om)
     Anmäl inlägget
    Citera inlägget Svara på inlägget
    Det där var en bra ide´, Vi får börja jobba på det :)
  • Anonym (ledsen)

Anonym(11)

Om du läser alla inlägg som jag har skrivit så ser du att jag har skrivit att bjuder ofta hem folk på fester och middagar men att dem aldrig bjuder tillbaka och det tycker jag är tråkigt.
    Jag älskar att träffa folk och snacka lite skit ibland.

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2007-11-24 19:17:14 följande:
    Anonym(11)Om du läser alla inlägg som jag har skrivit så ser du att jag har skrivit att bjuder ofta hem folk på fester och middagar men att dem aldrig bjuder tillbaka och det tycker jag är tråkigt.Jag älskar att träffa folk och snacka lite skit ibland.
    Ok. Men då är de avundsjuka, tro mig, människor är så idag.
  • Anonym

Äh skaffa nya vänner de verkar ju inte vara era "riktiga" vänner

Svar på tråden Vill bli bjuden på fester. Men det är aldrig nån som bjuder mig:-(