• CyberHarmony

Tredje trimestern! Äntligen V28

Denna graviditeten känns så seeeeeg. Mådde så illa i början och sov bort mina dagar dom två första månaderna.. Så fort jag kom hem från jobbet gick jag och la mig, sen gick jag upp till kvällsmat och sen var det sovdags igen.. Har näsblod på nätterna, kramper i vaderna, ischias, ont i ländryggen, sammandragningen sen i slutet av tredje månaden men är i alla fall piggare.. Vill att det ska vara slut snart för jag tycker det är urjobbigt att vara gravid... 

Går in i vecka 28 idag, tredje trimestern.. alltid en tröst.. Glad

Nån mer som precis gått in i tredje trimestern? Hur mår ni?

(¯`°?.¸ ♥ Familjen är mitt allt ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Tredje trimestern! Äntligen V28
  • CyberHarmony

*puffar*

• Mrskut

Är också i v.28... mår till och från. Tar jag det lugnt mår jag prima - stressar jag mår jag apa!!! Sammandragningar som är till duga och foglossnings som flyttar sig runt...

• lillacoconut

Jag går in i v28 på onsdag men upptäckte att jag idag faktiskt gått in i trimester tre! Skönt med ännu en milstolpe.

Jag har fått lite foglossning framtil vilket gör att jag går väldigt långsamt och vänder mig försiktigt när jag sover. Förutom det mår jag okej tycker jag. Är dock jättenojjig för en allt för tidig förlossning sen en bekant berättat skräckhistorier. (Varför gör folk så?)

• Minxy

Tja!

Går in i v.28 på onsdag (precis som lillacoconut), men har tydligen redan gått in i 3:e trimestern.

Har inga krämpor eller besvär what so ever - känns toppen! Är bara lite trött. Vi kom hem från Thailand iförrgår, så det kan ju bero på jetlag.

Gravid i vecka 27!
  • Marinara

Hej. Jag gick in i v28 i tors-jippiii.
    Jag mår fysiskt bra,lite foglossning men det räknar jag med och så länge det inte är som när jag vänta tvillingarna,då kunde jag inte röra mig.

Börjar riktigt njuta av min graviditet,blev lämnad av min man så det har varit tungt,men nu är det underbart!

Visst är det härligt att känna hur det sprallar och bökar inne i magen?!

Jag har bf 20/2-08.

• Amorficlya

Hej ja har också kommit in i trimester tre nu =) hihi äntligen.. =) Å ja mår inge bra alls. =( Allt känns bara blää. Mitt blodtryck går upp å ner hela tiden å äggvita i urinen å en huvudvräk som heter duga. Är sjukskriven nu å beordrad vila. Känns så trist orkar inte göra något alls med min dotter å de känns inte skoj alls men förhoppningsvis så stannar han i magen hela tiden ut =)

Tycker han har varit vädigt lugn sen igår men kanske bara sover eller nåt. Är han lugn imorgon ska ja be dem kolla upp de när ja endå ska till läkaren.

Ledsen att de vart så långt kände nog att ja behövde skriva av mig lite..

Ha de jätte bra alla.

Miranda 2oo6-o6-23 ♥ Lillebror har BF 2oo8-o2-23 ♥
  • Trettiplus

Jag är oxå i tredje trimestern men går in i v. 28 på fredag. Känns overkligt att det är mindre än en tredjedel kvar!

Jag är sjukskriven sedan v. 24 pga hotande förtidsbörd, har förvärkar och sammandragningar pga stress och utmattning... Dumma jag jobbade lite för mycket...

Har fått tillbaka mitt illamående nu de senaste veckorna oxå, vilket inte är så kul...

I övrigt mår jag rätt bra (peppar,peppar!)

Cyberharmony: Använder du stödstrumpor?? Funkar mot kramp i vaderna...

• Mrskut

trettiplus: Samma här, jag blev halvtidssjukskriven i går för samma sak. Nu sa i och för sig gyn. att jag tappen inte är påverkad... än! men att jag ska ta det lugnt.

Har dina sammandragningar påverkat livmodertappen osv.?

• CyberHarmony
    Trettiplus skrev 2007-11-27 18:44:09 följande:
    Cyberharmony: Använder du stödstrumpor?? Funkar mot kramp i vaderna...
    Nej, jag använder ingenting.. Jag e rätt varm på nätterna så jag vet inte om jag hade klarat av att ha stödstrumpor...

Jisses vad jag längtar efter att vara ledig!!! Fick mina barn 2-3 veckor för tidigt (inte så farligt) och läkaren misstänker det blir så även denna gången.. Men i och med att jag har ett stilllasittande jobb så e det rätt lugnt... än så länge.
  • Minxy

Nu fick jag iaf tillbaka för att jag jag sa att jag mådde toppen.
    Var hos BM igår och fick reda på att jag har irreguljära antikroppar i blodet (immunisering). På någotr sätt så har min kropp fått för sig att fostrets blod är något främmande och i värsta fall kan min kropp göra sitt bästa för att stöta ut fostret

Nu är det ju ingen större panik - skrutten är ju ändå 28 veckor och det finns goda chanser till att han kommer klara sig, även om han skulle födas imorgon. Men jag är glad för varje dag som går. Dessvärre är ju detta ingenting som förvärras av att jag jobbar (eller förbättras av att jag är hemma), så jag får vackert gå till jobbet som vanligt och jag kan ju säga att jag inte är särskilt fokuserad på arbetet...

Gravid i vecka 28!
Svar på tråden Tredje trimestern! Äntligen V28