• Tjockomammut

Hur länge kan bebbar ligga i babykorg??

Jag har köpt en ljuvlig babykorg. Nu funderar jag på ett ungefär hur länge terroristerna kan ligga i en sådan. Jag minns inte riktigt hur det låg till med min dotter, för hon vägrade att ligga någonannanstans än brevid oss. Tänkte dock testa med babykorg denna gång, dom är ju så smidiga och fina.
    Hur var det för er som haft babykorg och vet??

• Svar på tråden Hur länge kan bebbar ligga i babykorg??
  • Lilla näktergal

Min son låg i sin tills han var 5 månader!! Men det var nog längre än de flesta. Han hade inte mycket plats på slutet och han hade börjat böka runt rätt bra så det var i grevens tider att vi bytade till spjälsäng. Du kan tro att han såg ut som en nål i en höstack då! Man var ju van vid den lilla korgen .

• Ninni68

Vi hade vår son i en korg som gått i släkten, han låg i den tills han var fyra månader drygt tror jag. Men då var han i längsta laget för korgen, vi borde kanske ha flyttat över honom till spjälsängen något tidigare. Tyckte korgen var jättebra när han var liten, en spjälsäng hade känts alldeles för stor. Vår korg har dessutom sufflett så det blir väldigt ombonat för bebben. Han sov själv i korgen från att han var 2-3 veckor och sov nästan bättre där än mellan oss så vi hade nog kunnat låta honom sova där ännu tidigare.

• Tjockomammut

ok, ja det var vad jag misstänkte. Jag håller verkligen med om att spjälsängar känns tokstora till spädisar. korgarna är mer ombonade.

Tänkte köpa vagga först, men gillar formen på korgarna mer. De verkar lättare och smidigare att flytta med sig också.

Korgen i sig var inte alls så dyr,(babyland) men tillbehören drog iväg i pris.... jag kollade begagnat först, men hittade inte riktigt det jag ville ha. och fanns det så var det för långt att åka. Sen är det något visst med sprojland nytt! Det känns så fräscht och kul. man kan ju köpa en billigare spjälsäng sen istället. Har kikat på ikeas vita gulliver, superfin och billig (800)

Jag ska spara korgen inom familjen sen. Alla i min familj/släkt ska få använda den. Så på det viset är det ju en investering kan man säga. Kul om barnbarnen kommer ligga i den sen. Så jag tänker inte sälja den sen.

• Gnillib

Min son fyllde 10 veckor igår och vi har bytt till spjälsäng från korg idag. Men det är mest för att vi har köpt en musikmobil som bara går att fästa på spjälisen. När jag har tagit bort mobilenoch hållit den ovanför honom (när han har legat i korgen alltså) har han varit helt såld så vi tyckte att det var dags att flytta honom nu.

• Ninni68

Tjockomammut: tror det är barnbarnsbarn vi är inne på med vår korg. Mina syskonbarn, jag och mina syskon, de flesta av våra kusiner och min mamma och hennes syskon har i alla fall legat i den. Och jag tror att min mormor och hennes syskon hade den också. Så det gjorde det ju lite extra kul att ha sin lilla plutt sovandes i den .

• Blå Flygare

Vi hade den tills hon var 3 mån, men hon sov aldrig mer än 30 min i den åt gången. Max! Trivdes inte alls i den. Vet inte om det var för att hon inte såg något eller för att madrassen var för hård. När vi vid 3 mån bytte till spjälisen blev det mycket bättre, om än hon fortsatte sova det mesta mellan oss. I den kunde hon ju se ut mellan spjälorna och madrassen var tjockare o mjukare. Så ingen bäbiskorg till nästa barn!

• Tjockomammut
    Ninni68 skrev 2007-11-24 20:44:06 följande:
    Tjockomammut: tror det är barnbarnsbarn vi är inne på med vår korg. Mina syskonbarn, jag och mina syskon, de flesta av våra kusiner och min mamma och hennes syskon har i alla fall legat i den. Och jag tror att min mormor och hennes syskon hade den också. Så det gjorde det ju lite extra kul att ha sin lilla plutt sovandes i den .
    Vad roligt. Önskar att det redan fanns en släktkorg i vår familj redan. Nåväl, nu finns det en iallafall.
  • Tjockomammut
    Blå Flygare skrev 2007-11-24 21:20:35 följande:
    Vi hade den tills hon var 3 mån, men hon sov aldrig mer än 30 min i den åt gången. Max! Trivdes inte alls i den. Vet inte om det var för att hon inte såg något eller för att madrassen var för hård. När vi vid 3 mån bytte till spjälisen blev det mycket bättre, om än hon fortsatte sova det mesta mellan oss. I den kunde hon ju se ut mellan spjälorna och madrassen var tjockare o mjukare. Så ingen bäbiskorg till nästa barn!
    Haha, ja den risken får man ta. Min dotter var som en riktig kängeru-unge. man fick gå runt med henne som en väska för jämnan.
Svar på tråden Hur länge kan bebbar ligga i babykorg??