• Tilly 74

Någon som har Xadventure eller X-lander barnvagn?

Hej!
    Finns det någon där ute som provat eller hört något om barnvagnarna Xadventure och X-lander?
    Båda har fyra hjil och de främre är svängbara.

Har varit ute i barnvagnsdjugeln och blivit nyfiken på dessa två modeller. samtidigt känns det lite osäkert att prova på märken som inte är så kända.

Känner mig mer och mer förvirrad i barnvagnsdjungeln och skulle verkligen behöva lite hjälp.

Hälsningar från
    Tilly

• Svar på tråden Någon som har Xadventure eller X-lander barnvagn?
  • umtre

Vi har en xlander X3 från 2005. Jag är jättenöjd med den vagnen, tycker den är superskön att köra.
    Det var en liten period när sonen ännu inte satt så stadigt som jag saknade sidostöd (det är liksom inga sidor som på en vanlig vagn) så då använde vi inte den men när han blev stadigare så har den varit toppen. Kan bara rekomendera

• como

Vi tyckte verkligen om X-Adventure vagnarna och gick och tittade på en på Mamarazzi i Haninge (Stockholm). Tyvärr måste jag säga att vi var inte imponerade. Liggdelen är helt okej - sittdelen däremot...nej, det gick inte. Det kändes som om det var inte helt genomtänkt utan hade bara slängts ihop för att kunna erbjuda en sittdel överhuvudtaget (inget bra stöd, "installeras" med massor av remmar = krångel). Om man vill t.ex. fälla ner ryggdelen så måste man pyssla runt med massor av remmar också. Jag lyckades inte med det - då vill jag inte veta hur det funkar när ett barn sitter i vagnen. Vänner av oss åkte till Södetälje och tittade på en X-Adventure X-Trail - och de sa precis samma sak.
    Objektivt sett är största nackdelen med X-Adventure vagnarana troligtvis att det inte går att vända sittdelen, d.v.s. att bebisen sittar riktat framåt hela tiden.

Vi ville också ha en vagn med svängbara framhjul (som dessutom skulle vara utbytbara mot större hjul för skogs-/vinterpromenader) och köpte till slut en Gesslein F2 (www.gesslein.de/f2.htm) vilken jag kan varmt rekommendera. Den finns tyvärr inte att köpa i Sverige, så mina föräldrar fick åka och titta på den i Tyskland (kommer själv från Tyskland). De tog sen med sig vagnen när de hälsade på och jag är helt övertygad att vi har köpt rätt vagn (för oss i alla fall).

Svar på tråden Någon som har Xadventure eller X-lander barnvagn?