• Anonym (??)

Trekant, två pappor?

Jag undrar om man kan bli barn med två män samtidigt? Kan två spermier tränga in i ägget? om det sker samtidigt?
    Om jag rent hypotetiskt skulle ha sex med två män samtidigt och båda skulle komma i mig, direkt efter varandra, skulle jag kunna få tvillingar?
    Jag vill bara veta om det faktiskt är möjligt?

• Svar på tråden Trekant, två pappor?
  • MizzTez

Jaa, det där läste jag för ett tag sedan i en tidning! Det var en tjej som fått tvillingar.. Men med två olika pappor! det syntes dessutom eftersom den ena var neger och den andre viting!

• Fru U

Tvillingar får man om det släpps två ägg eller om ett befruktat ägg delar sig, oavsett hur många man har sex med. Två spermier kan inte ta sig in i samma ägg

Live and let live
  • Cindra

Hm....man KAN få olika hudfärg på sina tvillingar även om det är samma pappa....väldigt ovanligt men det förekommer.

• Nicke

Ja, och hypotetiskt så kan det alltså bli tvillingar med två olika pappor i det här fallet.
    Dock inte enäggstvillingar.

Fru U skrev 2007-11-24 23:44:56 följande:
    Tvillingar får man om det släpps två ägg eller om ett befruktat ägg delar sig, oavsett hur många man har sex med. Två spermier kan inte ta sig in i samma ägg
  • Who knows

Däremot det har jag läst om, jag tror det är en familj i storbritaninen som har det så

Cindra skrev 2007-11-24 23:45:31 följande:
    Hm....man KAN få olika hudfärg på sina tvillingar även om det är samma pappa....väldigt ovanligt men det förekommer.
  • Anonym
    Atomkrasch skrev 2007-11-24 23:47:22 följande:
    Varför kan inte två spermier ta sig in i samma ägg?
    Ägget "stänger" när en spermie kommit in. En människa kan inte ha 2 uppsättningar gener.

Men 2-äggstvillingar skulle kunna ha olika pappor. Kan inte vara särskilt vanligt dock...
  • Anonym

Jag menar  - kan inte ha 3 uppsättningar gener Räcka ut tungan

• Atomkrasch

haha det måste ändå va rätt ballt att att va tvillingar med två olika pappor :)

• Anonym (Kromosom)
    Atomkrasch skrev 2007-11-24 23:47:22 följande:
    Varför kan inte två spermier ta sig in i samma ägg?
    Då hade det blivit för många kromosomer i embryot och det skulle dö med en gång. Normalt kommer 23 vardera från mamman och pappan.
Svar på tråden Trekant, två pappor?