• Butterfly

Skicka med intyg och betyg?

Ska man det eller ska man bara skriva att de lämnas vid förfrågan? Jag har säkert 10 A4 som jag brukar bifoga. Kanske för mkt... Hur gör ni andra som söker jobb?

• Svar på tråden Skicka med intyg och betyg?
  • Manga Is

Nej, vänta med sånt tills det efterfrågas. Det är mitt tips i alla fall.
    Det räcker med ett kort brev om dig själv och en cv.

• Icapika

Skicka med bara personligt brev och meritförteckning om det inte står att man ska skicka med alla papper...

• karatelinda

Om det inte frågas efter arbetsintyg och liknande så skall du nog lämna bort dem. De har ändå så många papper att gå igenom. Det är vad jag fått höra. Och jag skickar alltid bara ansökan och CV.

Sen kan du ta med dem om du blir kallad till intervju!

• Isfjord

Bara personligt brev och meritförteckning eller CV. Om de vill ha kopior på betyg står det och oftast räcker det med relevanta papper. Gymnasiebetyg om det är nyare än ca 5 år och utbildningar/arbetsintyg som är färska och i samma branch.
    Undantag kan givetvis vara kopia på vissa certifikat och licenser, men då framgår det.

• Butterfly

Förresten... glömde fråga... Jag tänker ringa företag som inte annonserar efter folk just nu och fråga om jag kan få komma dit o prata med den som brukar rekrytera samt lämna mitt cv. Är det lika då? Bara cv och inga intyg?

• karatelinda

Jag skulle nog göra så att om jag fick komma o prata med nån så skulle jag ta med intyg i en plastficka för säkerhetsskull. Man behöver ju inte slänga dem i ansiktet på personen i fråga om de inte efterfrågas!

• Butterfly

Ja, så blir nog bra att göra! Tack för hjälpen!

Svar på tråden Skicka med intyg och betyg?