• PitraPi

Ont långt ner i ryggen?

Igår fick jag enormt ont i ryggen, längst ner mot rumpan. Hade svårt att börja mig ner och det kändes som om det verkligen tog emot när jag envisades med att böja mig. Jag är i v15, någon annan som också har ryggont?

• Svar på tråden Ont långt ner i ryggen?
  • tindio

japp här är en,och har haft det länge.. Är i v32 nu och det är outhärdligt,mina fogar mår inte alls bra heller.... Tur att jag fick beviljat hp så jag är hemma nu

• UnderbaraGossar

PetraPi:

Jag har det precis likadant. Har fått jätteont i ryggen den senaste veckan. Börjar i ländryggen och går ner mot rumpan och ner i benet. Kan knappt böja mig ner, det gör hemskt ont. Är också i vecka 15.

• Lisa E

Mitt onda började i v12, gick och trodde att det var otränad rygg flera veckor innan jag tillslut bokade tid hos en sjukgymnast via bm. Det visade sig vara foglossning och till skillnad från vanlig ryggvärk ska man vila och inte överbelasta bäckenet om det är foglossning. Så ett tips är att ta reda på om det är foglossnign eller ryggvärk så du inte rör dig på ett sätt som kan förvärra både innan och efter graviditeten. Just det du beskriver, ont ner på rumpan är typiskt för foglossning. Testa att knyta en halsduk eller någonting hårt kring det onda, lidrar det smärtan är det trolgitvis foglossning du lider av.

• Vanja03

Har oxå ont, de kan vara ischiasnerven, de va de förra gången för mig, men senare. Jag är bara i vecka 12+5 nu. Råd... få remiss till sjukgymnast NU. Lycka till.

• maria lintott

jag är bara i vecka 9 och har ont i ryggen, hoppas det bara är vanlig ryggont, för annars kan detta bli jobbigt att gå och ha ont så länge..

• Impreza

Det började igår för mig, trodde att jag skulle få ryggskott. Sitter liksom i korsryggen en bit ovanför svanskotan. Och jag är i v6.

• MJAD

åh va skönt att höra att man inte e den enda. ja har ibland så ont så ja knappt kan gå. har ni ngr tips på va man kan göra för att slippa smärtan?

Svar på tråden Ont långt ner i ryggen?