Slemmig bebis
Hej!
Min lille kille(4 mån)är slemmig i halsen. hostar/klöks/kräks.
Vad ska man göra? Det är så hjärtskärnade...
Hej!
Min lille kille(4 mån)är slemmig i halsen. hostar/klöks/kräks.
Vad ska man göra? Det är så hjärtskärnade...
kräks han slem sa du??
bubblar det ur munnen på honnom också?? som sega slembubblor??
Är han förkyld? Det är ganska vanlgt att dom kräks upp slem när dom är förkylda. Det är bra att dom får upp slemmet om så är fallet.
kan också vara RS viriset och då måste man åka in till sjukhuset.Min dotter fick det när hon var fem veckor.Hon hostade så hon blev röd i ansiktet kräkter slem och det bubblade ur munnen.Hon hadde det riktigt jobbigt.Vi åkte in till astrid lindgrens och hon blev inlag för hennes syreupptagning var nere på 60% det ska ligga på mellen 90-100.
Vi har varit/är förkylda här hemma. Jag hoppas att han bara är lite förkyld. Men blev lite rädd när han klöktes & hostade & sedan kräkte väldigt våldsamt.
Vise Versa: Usch då..=/ hoppas att det inte är det. tror inte det. Nej det bubblar inte ur munnen. Man hör att det sitter slem i halsen när han andas.
Sätt på vattnet i badrummet riktigt varmt och stäng till dörren och var där en stund. Det brukar göra det lite lättare i bröstet och han kanske kan hosta upp mer då.
Hoppas han piggar på sig.
vad menar du med klöktes?? Rs virus är en vanlig förkylning för oss vuxna.Det är den när man blir slämmig och tjorvig i halsen .Men vi vuxna klarar av det väldigt bra och tänker inte så mycket på det.Men små barn har så tunna luftrör så det här sega slämmet täpper till och gör det svårt att ta upp syre. och så kräks och hostar dom slem.Och går det längre så bubblar det från munnen också.våran tjej kunde blåsa imponerande stora slembubblor när hon hadde det.Hon låg inne i fem dagar med bla Syrgas,adrenalin och koksaltslösning som hon fick andas in i ångform. så fick hon matas genom en slang i näsan.Men får dom hjälp så klarar dom av det hät själva.Nu är hon en pigg 7-månaders.Tycker du ska hålla koll på honnom.Är säkert bara en vanlig förkylning men får han det jobbigt så ska ni åka in med honnom på en gång så tar dom tester.Är ju trots allt RS sesong nu när alla är förkylda till göger och vänster!!