• Tösen24

Prematurer födda i v 30

Hej jag har en son som är förr i v 30+2. Han föddes den 30/4-07
    Skulle vara roligt att höra lite från andra med barn födda i v 30

• Svar på tråden Prematurer födda i v 30
  • HelenS

Hallå! Vår stora tjej föddes 30+4, och hon är nu drygt 3 år. Tiden går så fort! Hur mår er son? Fråga gärna om det är något du funderar på!

• mamma på vift

Hej!
    Min lille Max föddes i vecka 30+6 Räcka ut tungan Han är idag 3 månader okorr.

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Långbenopluto

Min son föddes i vecka 29+6 den 13 juli 2006. Han vägde 1130 gram och var 39 cm lång

Idag är han pigg och väger ca 9600 gram och är 76 cm lång

Mamma till Marcus och Isak
  • Elisabet80

Hej
    Min son är född i v 30+6 han vägde 1115g och var 38 lång, idag är han tre och ett halvt och är som vilken 3åring som helst. Tog ca 1 år innan han var i kapp storleksmässigt.

• NicoFina

Hallå!
    Våran Neo föddes i v. 30 +4
    Han var 39 cm lång och vägde 1366.

Han är idag 5 månader gammal och väger över 6 kg *stolt mamma*

Hur länge fick ni vara kvar på sjukhuset?
    Vi blev kvar i 5 veckor med en vecka på permiss.

• miniliten

hejhej

jag har ijämter mej 2 st knoddar som är 3 månader nu okorrigerade.
    dom fföddes i v 30+2 den 24/8.

dom mår idag kanonbra, sitter gärna o håller sitt eget huvud, iaf elias han ska jämt sitta numera o emmy gör det oxå mer o mer.

har inet vägt dom på ca 2 veckor ska väga dom imorrn, men kommer ligag på ca 4 kg o kanske 3,8. o runt 43 långa kanske.

dom var nrä dom föddes 1400 o 1435g o 41 resp 39 långa.

• miniliten

skulel ju stå runt 53 långa nu ju hihi

• Volpino

Har en tjej som är född i v 30+ 4 och är redan 2 år om tre veckor! Vad tiden går fort!! Hon är som vilken 2 åring som helst, pratar en massa, busar, trotsar etc. Det enda är kanske att hon är något smalare än sina jämnåriga, fast man kan ju inte veta hur hon hade sett ut om hon kommit i normal tid.

• ISSEN

Hej! Har en son som är född i v 30+6 och vägde 2137g och va 43 lång! Han fyller 2 i mars och jag har aldrig tyckt att han varken vart mindre än jämngamla barn eller efter i språk och utvekling!

Svar på tråden Prematurer födda i v 30