• Snarkofagen

Var köper man dockkläder?

Lite konstig fråga kanske men var köper man dockkläder? När jag var liten på 1900-talet var den enda dockan typ Skrållan. Och då kunde man köpa Skrållan-kläder. Men idag (har inte ens börjat kolla än...) kan jag tänka mig att det finns en uppsjö av dockor. Jag ska få en docka av en kompis men hon har inga kläder.

Alltså, var köper jag dockkläder? För det måste väl finnas kläder till docka A, docka B och så vidare. De lär väl inte passa på docka C kan jag tänka? Fattar nån hur jag menar?

• Svar på tråden Var köper man dockkläder?
  • Cocarola

Tja, BR har en uppsjö dockkläder till de dockor som är vanligast nuförtiden: Skrållan, Babyborn, Baby Annabelle och My ChouChou...

Till mina barns Babyborn (nyfödingdocka som kan äta och kissa etc) köpte jag prematurkläder (40 cl) på rea på Åhléns vilket var billigare än dockkläder.

Kyrkobasarer, Röda Korset etc är ett säkert kort för hemstickade dockkläder.

Ta reda på vilken typ av docka det är så underlättar det klädshoppandet, annars brukar ofta kläder till en 32 cm babydocka passa till en annan 32 cm babydocka.

• D med N och A

Jag köper riktiga bebiskläder till våra dockor! Gärna på rea, stl 44-62 beroende på vilken docka de är till. Och så har de förstås barnens pyttiskläder också. Riktiga bebiskläder är bättre för de är oftast mer elastiska och därmed lättare att klä på dockorna.

• Snarkofagen

Aaah, så smarta ni är som köper riktiga kläder!

Då tar vi en ledfråga; vilka dockor har era barn? Har kollat på Babyborn till min dotter, 13 mån.

• D med N och A

Vår Babyborn har ca 44, kan ha 50 som sitter ok. New Born Baby har 44. Lilla Rubens Barn har 50 och stora Rubens barn har 62.

Svar på tråden Var köper man dockkläder?