• Förhoppningar

Insynsskydda vardagsrum?

Jag är i stort behov av tips!!

Våra grannar har nyligen rivit en vägg i sitt hus. Det gör att rummer som vetter mot vårt vardagsrum är mycket ljusare då de nu har fönster från två håll. Mer ljus gör att man ser lättare in till dem.
    N när de renoverar använder de rummet mer och ser klart in till oss.

Jag gillar inte att kunna se in hos mina grannar. Och jag gillar inte att de kan se in till oss. Speciellt inte när det gäller det rum vi använder mest.Därför skulle jag vilja göra något för att skydda lite från insyn - och för all del "utsyn" också. Persienner är så trist och deprimerande. Men hur gör jag det utan att stänga ute allt ljus från fönstret? Det ska ju vara någorlunda snygg lösning - annars kommer det ju inte att funka.

Så snälla - överös mig med tips och idéer på hur jag kan göra.

• Svar på tråden Insynsskydda vardagsrum?
  • Petrah

Det finns ju sånna här dekerationer som man hänger ner i olika färger. sånna här fyrkantiga av plast, vet du va jag menar?? jag har sånna som jag köpt i en blomsteraffär.

Wild, Raw and Beautiful
  • Förhoppningar

Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du visa med bild eller länk?

• lilla trollets mamma

ljusa linnegardiner kanske?

• Förhoppningar

lilla trollets mamma skrev 2007-11-25 11:40:17 följande:

ljusa linnegardiner kanske?
    Mmmmmm. Har funderat på det. Men det tror jag blir lite mörkt i ett norrfönster.
    Jag funderar kring någon typ av dekoration som täcker fönstrets undre hälft. På så sätt kan ljuset komma in från den övre hälften.
    Men har idétorka vad gäller dekorationer...
  • lilla trollets mamma

Hm...det finns ju såna gardiner som man sätter på undre delen av fönstret, cafegardiner elelr vad de kallas. Fast själv tycker jag att de är ganska fula, men mest för att jag tänker på småblommiga 90-tals gardiner när jag hör ordet..
    Nu i vinter kan man ju snöspraya men ingen särskilt hållbar lösning kanske

• Petrah

så nu fick jag med dom, sånna kan du ha. jag har sånna i köket så man inte ser in. dessutom är det snyggt och modernt oxå.

Wild, Raw and Beautiful
  • Agamemnon

Det gick ju inte så bra.
    Om du går till www.formodesign.com och söker på "insynsskydd" längst ner på vänster sida så får du upp en del.

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • Förhoppningar
    Agamemnon skrev 2007-11-25 11:51:20 följande:
    Det gick ju inte så bra. Om du går till www.formodesign.com och söker på "insynsskydd" längst ner på vänster sida så får du upp en del.
    Schysst!! De gillar jag faktiskt bättre. Ska höra med maken i kväll om vi ska beställa!!

Tack!
  • blonde redhead
    Förhoppningar skrev 2007-11-25 11:59:58 följande:
    Schysst!! De gillar jag faktiskt bättre. Ska höra med maken i kväll om vi ska beställa!! Tack!
    Vi har sådana insynsskydd och trivs super bra med dom. Dom är jätte snygga. Säljs även på designtorget osv.
  • Förhoppningar

blonde redhead skrev 2007-11-25 12:03:44 följande:

Vi har sådana insynsskydd och trivs super bra med dom. Dom är jätte snygga. Säljs även på designtorget osv.
    Tusen tack för tipset. Jag ska sätta mig och surfa runt lite och titta. Lutar åt sådana! Tror absolut att jag kan trivas med sådana. Stilfulla och effektiva. Men blockerar inte allt ljus. Precis vad jag söker.
Svar på tråden Insynsskydda vardagsrum?