• Xzibit

Läkare i GBG som skriver ut metformin`?

Jag har bestämt mig för att jag vill prova metformin... Men min gamla läkare ville inte skriva ut det eftersom hon inte kunde så mkt om det som behandling av PCOS, kan någon tala om vart jag kan vända mig i Göteborg? Kanske enklast att gå till privat gyn?

• Svar på tråden Läkare i GBG som skriver ut metformin`?
  • Tittija

Prova Anders Barth eller Vasakliniken själv ska jag gå på Vasakliniken efter förlossningen pratade med Björn Andersch när jag var där för Ul då jag har bott i Hmstad innan och har min läkare där så pratade jag mwed han angående Metformin har stått på det sen juni 2005 så sa han att det bara boka tid när jag behöver Metformin etc (vård)

• Tittija

Prova Anders Barth eller Vasakliniken själv ska jag gå på Vasakliniken efter förlossningen pratade med Björn Andersch när jag var där för Ul då jag har bott i Hmstad innan och har min läkare där så pratade jag mwed han angående Metformin har stått på det sen juni 2005 så sa han att det bara boka tid när jag behöver Metformin etc (vård)

• gossebarnetsmamma

Metformin kanske funkade på mig. Fick ganska regelbunden mens (ca 35-36 dagars-cykler) i varje fall ibland och blev sen gravid, hurra, hurra! Lycka till!

• Stugmamman

Det var några år sedan jag bodde i Gbg men då gick jag privat på en klinik på Kungsgatan. Det var det värsta jag varit med om. Hon som jag träffade där tänkte minsann inte skriva ut Metformin fast jag ätit det i flera år med gott resultat. Det var inte den vanliga behandlingen för PCO utan jag skulle minsann äta P-piller. På Sahlgrenska däremot fick jag förmånen att träffa P-O Jansson (tror jag han hette) typ professor och känd i gyn-kretsarna (det var på reproduktionsmedicin)har jag förstått efteråt. Han var jätteintresserad både av mig och medicinering med Metformin. Så det är inte alltid lättast att gå privat, möjligtvis lättast att få tid!

Lycka till!

Svar på tråden Läkare i GBG som skriver ut metformin`?