• Malmöflicka

"mensvärk" i vecka 32

Idag har jag molande värk i magen som kommer och går. Det har jag inte haft tidigare (bara precis i början av graviditeten). Jag har inte sammandragningar i samband med molvärken. Är detta normalt eller ska jag oroa mig för att förlossningen startar?

Jag vill helst inte ringa förlossningen och fråga eftersom det "bara" är lite molande värk utan sammandragningar.

• Svar på tråden "mensvärk" i vecka 32
  • Mickis74

Bebisen som växer, förvärkar....

• moc

Jag är i v 33 och har precis likadant! Har inte ringt förlossningen men talade med min BM på förra besöket å hon sa att det är förvärkar. Hon tyckte inte man behövde oroa sig så länge de släpper och ej kommer regelbundet.

• Konvaljen

Jag är i vecka 37 nu och har haft så sedan vecka 31 ungefär. Kan glädja dig med att intensiteten bara blir värre och värre...

Är förvärkar såvitt jag har förstått

• Malmöflicka

Jasså det är förvärkar... Hoppas bebisen ändå stannar kvar ett bra tag till, är beräknad den 20:e januari.

• moc

Jo man hoppas ju på det.. jag är beräknad till den 17:e jan å känner mig oxå rätt orolig att bebben ska komma tidigare=)

• Malmöflicka

moc: Har du sammandragningar och molvärk samtidigt eller hur känns dina förvärkar?

• moc

nej inte samtidigt, har haft SD ganska ofta senaste tiden men de är inte direkt smärtsamma och släpper väldigt fort. Utan det är som molvärk som du beskriver det, som kommer och går!

• mads80

Hej!
    Jag har också som svaga mensvärkar till och ifrån, är i v 33. Min BM sa att det kan vara "växtvärk" eftersom bebisen växer, det var iallafall inget att oroa sig för.

• Cinnalinna

Jag är i v.33 och jag har en hel del "mensvärk" också. Men inga sammandragningar.
    Dessutom har jag väldigt ont i magen på natten, så pass att jag inte kan vända mig i sängen för minsta rörelse känns som knivar i magen. Så hade jag inte förra graviditeten.

• Mia Jennie

Cinnalinna: Så har jag också på nätterna. Inte varje natt men ibland är det så att jag knappt kan vända mig för det gör så ont i magen. Jag är i v.31.

• Bebissugen

Cinnalinna: Jag har precis samma värk på nätterna är i v.35, jag frågade min BM sist men hon kunde inte säga vad det berodde på. Känns skönt att höra att man inte är ensam. Ska fråga henne lite mer när jag ska dit på onsdag.

• jezicka

har oxå ont i magen på natten. men för min del så tror jag att det är för att jag är trög i magen och att jag ligger på sidan i samma ställning länge. så då trycker det väl på nerver och sådär.

Svar på tråden "mensvärk" i vecka 32