kan svamp smitta från munnen till könet?
Om man har svamp i munnen och ger oralsex kan det då smitta till könet?
Undrar eftersom jag vid två tillfällen fått svamp när min sambo slickat mig(det händer inte så ofta)
Om man har svamp i munnen och ger oralsex kan det då smitta till könet?
Undrar eftersom jag vid två tillfällen fått svamp när min sambo slickat mig(det händer inte så ofta)
Aldrig tänkt på detta förrut, borde kunna vara möjligt. Candida som är den svamp man vanligtvis får i underlivet kan man även ha i munnen. Dock brukar munsvamp inte passera obemärkt, svider ordentligt, vit/ grå tjock beläggning på tungan, svårt att äta.
Tror dock att din svamp mer varit en tillfällighet i sammanhanget, men vem vet.
Det man ska tänka på om man har återkommade underlivssvamp är att undvika täta kläder, använd luftiga kläder samt att inte tvätta med tvål, aldrig göra vaginalsköljningar, man kan oxå fundera över sitt sockerintag. Vanligt oxå med svamp efter antibiotika kurer, både i underliv och mun. Vissa kvinnor kan få svamp regelbundet varje månad vilket har att göra med hormonförändringarna under menscykeln.
jodå jag hade en period när jag var 17 med återkommande svampinfektioner så jag vet hur jag ska behandla det...så nu sitter jag i bamsestora pyamasbyxor utan trosor...luft är bra!
Min sambo har ofta som någon vitgeggig sörja i munnen när han vaknar på morgonen...ser inte fräscht ut alls....men inte ont av det...
Om din kille varit riktigt "noggrann" kanske man kan likställa oralsexet med att tvätta sig i underlivet. Vad jag menar är att man ska ju inte tvätta sig i underlivet för att det torkar ut och skapar en miljö som svampen trivs i. Om han utför sina tjänster igen skulle jag smörja in mig med olja efteråt för att undvika att det blir för torrt. Oljan gör också att svampen inte trivs och får fäste lika bra!
Hihi, vad skönt att du tog det så!
Rapsolja går säkert bra, själv använder jag barnolja (men det är bara för att den finns hemma och jag inte vill använda den till barnen som får olivolja i badet! ). Enligt experterna ska det var extra virgin olivolja! Lycka till!
då får det bli kallpressad rapsolja idag och olivolja imorgon när jag har hunnit handla!!