• Jannie

Magdroppar Biogaia????

Jag har testat magdropparna minifom men hjälpte inte bra på min dotter, nu sa bvc att jag skulle testa sempers magdroppar biogaia och gjort i tre dagar, undra när de hjälper??

har ni testat biogaia till era barn???
    tycker ni såfall att det hjälpt och hur lång tid efter???

min lilla tjej e tre veckor och har magknip....

tacksam för svar---

• Svar på tråden Magdroppar Biogaia????
  • Blå Flygare

Vi har inte testat dropparna, för de fanns bara som hälsokost när S var liten, och då kunde inte bvc rekommendera dem Men nu får min dotter det i vällingen då samma bakterier ingår i hennes ersättning. Vet inte om det hjälper mot magont (hon har inte det längre då hon är så stor nu), men det ska vara bra mot allergier

Vad har du testat att utesluta ur kosten? Många olika födoämnen kan ge magont hos bebbar. Här gjorde mjölken och äggen susen. Och vitlök fick jag vara försiktig med.

• Upia

Semper dropparna hjälpte oss inte på en gång men däremot hade Oliver koliksymptom vid 4-5 veckors ålder men inget alls runt vecka 6-7-8 då jag har förstått att det ska vara som värst och jag tror därför att dropparna hjälpte.

Tarmarna måste ju mogna och de kan de inte göra över en natt men jag tror nog att dropparna hjälper till i alla fall.

Nu när hon är 3 veckor har hon säkert ont i magen men senare kan du ju tänka på att mjölken är tunnare på kvällen och att det är svårare att bli mätt då. Det kan vara så att barnet helt enkelt skriker för att det är hungrigt. Man kan ju alltid prova att ge bröstet lite extra på kvällen.

• Jannie

men jag ammar inte utan hon får ersättning, och är nöjd med det. äter och blir mätt....

men ändå ont i magen....

• charlen

Vi kör med sempers magdroppar. Lillkillen hade väldiga problem med gaser och magknip innan men inte alls lika mycket nu längre. När vi började med dropparna så märkte vi skillnad efter ca 3 dygn. Har pratat med andra som börjat använda dem och de märkte också skillnaden efter 3 dygn

• marre81a

Jag har oxå gett min son sempers magdroppar.. de funkar kanon för att få ut fisar o rapar bättre
    tog oxå ca 3 dygn innan ja vi märkte skillnad.

Svar på tråden Magdroppar Biogaia????