• jonnysbrud

Egen tillverkade julklapps tips sökes

Söker massor med tips om egen tillverkade och billiga julklappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-05 15:17:51:
    Lägg gärna in recept om ni ska ge bort något inom dryckes eller matväg, så man kan ´´kopiera´´.

• Svar på tråden Egen tillverkade julklapps tips sökes
  • devega

Att ge bort hemmalagat julgodis i en fin burk tycker jag är en bra julklapp.
    Förra julen virkade jag mössor och stickade halsdukar och gav bort. :)

• wintersaga

Jag planerar också att göra julklappar i år. Jag funderar på att göra godis och förpacka dem fint.

Köpa t.ex. julgranskulor och dekotrera dem själv eller skriva familjemedlemmarnas namn på dem, så de får en varsin.

Göra ett kollage eller en förstoring av något foto på familjen/barnen och rama in det, brukar uppskattas.

Det är vad jag kommit på hittills.

• Kristin24

Jag och dottern ska göra egna tvålar och ge bort, blir nog hemmagjort godis med . Tänkte köpa presentpåsar och lägga lite hemmagjorda saker i och ge bort.

Finns mycket kul "göra själv" saker på leksaksaffären.

Go och glad Kexchoklad
  • jonnysbrud

Bra tips ni kommer med

själv ska jag ge bort hand avtryck från barnen och ge till mor och far föräldrarna men har inte riktigt bestämt om vi ska göra trolldegs tavlor eller gips tavlor än

• Maria40

Jag skulle gärna ta emot hemlagad marmelad, chutney mm i fina burkar som julklapp.

• pemma

Ja vi ska laga me dottern örngott ( som vi sytt själva av lakanstyg eftersom de e billigare än färdiga örngott o roligt att sy) som vi trycker varsin hand på det ena örngottet o på de andra fotavtryck. Blir iaf till Mommi o Moffa och till Fammo o Faffa o Fabbo m fru..

Men alla ni som gör godis... var finns recept på gott o enkelt julgodis?

• devega

I senaste Föräldrar & barn finns lite roliga och enkla recept. Och så hittade jag några i ett extranummer till Allers hemma hos mamsen.

pemma skrev 2007-11-27 20:26:28 följande:
    Ja vi ska laga me dottern örngott ( som vi sytt själva av lakanstyg eftersom de e billigare än färdiga örngott o roligt att sy) som vi trycker varsin hand på det ena örngottet o på de andra fotavtryck. Blir iaf till Mommi o Moffa och till Fammo o Faffa o Fabbo m fru..Men alla ni som gör godis... var finns recept på gott o enkelt julgodis?
  • JaneAusten

Köp vanlig apelsinmarmelad. Mikra den tills den kokar och blanda ner t ex kanel och ingefära - eller lite whisky. Häll ner i annan fin burk och låt svalna. Lätt och personligt.

Svar på tråden Egen tillverkade julklapps tips sökes