Hur rengör ni glasrutorna i kaminen?
Vi flyttade till hus i somras och har nu börjat elda i vår kamin. Men rutorna blir ju tids nog sotiga, vad är bästa medlet för att rengöra dem med?
Vi flyttade till hus i somras och har nu börjat elda i vår kamin. Men rutorna blir ju tids nog sotiga, vad är bästa medlet för att rengöra dem med?
Vill jag också veta :)
fönsterputs använder jag
Min svärmor köper ett särskilt medel på butiker som säljer kaminer. Vet inte vad det heter men vet att det inte är särskilt dyrt.
Anvdvänd Mr Muscle ungnsrengöring, det är det som funkar absolut bäst.
Rengör alltid med aska och fuktigt tidningspapper.
Här brukar det försvinna med eldningen emellanåt. Beror på hur man eldar, vad man har i och hur länge man eldar. Pappret sotar, så fortsätter man elda ett tag till sen med ved så försvinner det av sig självt. Och gör det inte det så är det bara att torka med tidningspapper på glaset. Det måste ju inte vara renare är fönsterglasen
Samma här! Blir jättebra resultat!
Mr Muscle ungnsrengöring, det har fungerat bäst hittills!
Tidningspapper precis som nån annan sa är superbra!!!
Fuktigt tidningspapper och aska är det absolut bästa och mest miljövänliga!
Vi använder hushållspapper och aska och sen eftertorkar vi med enbart tort hushållspapper.
Vi använder oss också av tidningspapper att rengöra rutorna med.
Fungerar hur bra som helst.
Funkar tidnigspapper o aska även när de varit lååångt emellan rengöringarna o de känns som de sitter fast?
Fungerar det inte med tidningspapper så får du ta lite vanligt fönsterputsmedel och sen kan man ju skura lite försiktigt med svinto.
det har alltid funkat för oss. oavsett hur skitet det varit. blir lite som slipmedel.