• Dundermamman

Piratfest!

Jag behöver hjälp med "aktiviteter", drinkar, kläder, meny, ja allt som tänkas kan behövas till en lyckad vuxenfest!

Jag fyller 40 år sommaren-08 och min man fyllde 40 år i somras och ska nu slå ihop till en fest i januari!
    Vi ska ha festen 15 mil hemifrån, ombord på min mans arbetsfartyg! Då vi ska vistas ombord på ett fartyg så har vi bestämt att det ska bli pirat-tema på festen!
    Vi har bjudit in gästerna från fredag eftyermiddag till söndag eftermiddag!
    Fredagen är det tänkt att vi ska bada bastu ombord och äta pizza (från pizzeria).
    Lördagen är tänkt till "fria aktiviteter" fram tills klockan 16, då alla ska vara pirater
    Eftersom ingen av gästerna bor i staden vi ska vara i finns det mycket att hitta på under lördagen!

Vi ska alla sova ombord på fartyget, så jag vill även ha förslag på vad vi kan bjuda på till frukost både lördag och söndag!
    Vi blir ca. 20 personer!

Förslag önskas på hur vi kan dekorera "gemensamhetsutrymmena" Fundersam...

Hua, jag såg fram emot att ha ett tema på festen, men kanske har jag tagit mig vatten över huvudet Gråter?? Snälla, hjälp mig till en lyckad fest Skrattande

• Svar på tråden Piratfest!
  • Kristall V

Vi ska ha piratparty till nyårsafton, än har jag inte kommit på så mycket, utom att maten ska vara sån man äter med händerna, dvs: Kycklingben, tunna spjäll, matiga muffins med soltorkade tomater och gröna oliver i och så måste vi ha rom att dricka förstås

Ska försöka komma på några lekar/tävlingar eller kanske nån frågesport för vi har en piratbok som förstapris

Lovar att skriva tips här så fort jag kommer på nåt, hoppas att fler kan skriva lite tips med, för det behöver vi också

• bellanbus

Kolla in på www.kalaspinglan.se de har vissa "vuxen" grejer också, annars har de kanske piratsaker till barnkalas och det kan ju fungera det också!

Välkomna till Effelltown....
  • Dundermamman
    Kristall V skrev 2007-11-25 18:31:26 följande:
    Vi ska ha piratparty till nyårsafton, än har jag inte kommit på så mycket, utom att maten ska vara sån man äter med händerna, dvs: Kycklingben, tunna spjäll, matiga muffins med soltorkade tomater och gröna oliver i och så måste vi ha rom att dricka förstås Ska försöka komma på några lekar/tävlingar eller kanske nån frågesport för vi har en piratbok som förstapris Lovar att skriva tips här så fort jag kommer på nåt, hoppas att fler kan skriva lite tips med, för det behöver vi också
    Kul att ni också ska ha samma tema ...eftersom ni har festen före oss så kanske vi kan låna era idéer

Vi funderar på en tipspromenad som handlar om oss (födelsedagsbarnen), eller är det för tokigt?
    Självklart måste man dricka rom....det gör väl alla pirater
    bellanbus skrev 2007-11-25 18:33:03 följande:
    Kolla in på www.kalaspinglan.se de har vissa "vuxen" grejer också, annars har de kanske piratsaker till barnkalas och det kan ju fungera det också!
    Kilar genast in ock kollar vad de har....
  • Barba Söt

Det låter jätteskoj...jag hade älskat att få gå på ett sånt party! Heder till er med så roliga idéer!

• Dundermamman
    Barba Söt skrev 2007-11-25 18:46:06 följande:
    Det låter jätteskoj...jag hade älskat att få gå på ett sånt party! Heder till er med så roliga idéer!

Några idéer om hur vi får en lyckad fest?

Jag fundera på att sy på spetar och krås på en gammal vit skjorta och sy om ett par svarta byxor till piratbyxor till mannen...men vad ska jag själv ha på mig??

Enligt maken så är de flesta kvinnorna i piratfilmer prostituerade...DET tänker dock inte jag vara
  • Dundermamman

Sy på spetsar och krås menar jag ju....

• Dundermamman

Kom igen nu alla pirater...
    Hjälp mig med festen!

• hannamiller

Jobbdet så hade vi en sån fest.
    Jag sökte o sökt.. Peter pan? Tingeling ?
    Hmm

• hannamiller

sen fick inte kvinnor var på fartygen.. 

• Elsis

Skattjakt! Ta bilder på olika ställen på båten och låt varje ny ledtråd finnas på det ställe bilden visar.

• Dundermamman
    Elsis skrev 2007-11-26 13:18:58 följande:
    Skattjakt! Ta bilder på olika ställen på båten och låt varje ny ledtråd finnas på det ställe bilden visar.
    JAA, det låter kul!
    Kanske en påse guldpengar (choklad) som 1:a pris?
    hannamiller skrev 2007-11-26 13:18:27 följande:
    sen fick inte kvinnor var på fartygen.. 
    Hmm, blir trist om inga tjejer får vara med....vi slinker nog in ändå
  • Barba Söt

Du måste ju få in att gå på plankan på något sätt..sedan får du sy en stor svart flagga med dödskalle på....

Kolla Lagerhaus www.bluebox.se ...de har säkert pynt med döskallar på...(vet dock ej hundra)

Gör skattkartor...ge alla piratnamn på namnbrickorna...

• Dundermamman
    Barba Söt skrev 2007-11-26 18:57:25 följande:
    Du måste ju få in att gå på plankan på något sätt..sedan får du sy en stor svart flagga med dödskalle på....Kolla Lagerhaus www.bluebox.se ...de har säkert pynt med döskallar på...(vet dock ej hundra)Gör skattkartor...ge alla piratnamn på namnbrickorna...
    Tack för bra tips
    Ska kolla länken nu!
  • Kristall V

och det fanns faktist några få kvinnliga piratkaptener också, så det så

Svar på tråden Piratfest!