• Nanna 55

skitförbannad!

Jäkla EM! Vi beställde en soffa för 8 veckor sedan. Eftersom det var viktigt för oss att den skulle komma senast v. 48 frågade vi uttryckligen om lev. tiden och soffan SKULLE komma till v. 48. Förra veckan ringde jag för att kolla, säljaren sa att den var på gång, leverans nästa vecka. Idag ringde vi igen för att fråga om hemkörningen- säljaren kläcker ur sig attt soffam kommer V. 51, helt utan vidare!!!!!!!!!! Jaha? Det hade verit mer ok om vi hade fått det beskedet förra gången vi ringde, eller om EM hade kontaktat oss och beklagat förseningen. Nu belv jag bara skitförbannad och kräver att prata med deras chef som ska ringa upp mig imorgon.

Hade vi vetat om det här så hade vi aldrig köpt en soffa från EM! Vi har flera fester här hemma i december och har satt ut våra gamla soffor på annons. Grrrrr!!! Och vi som velade mellan Mio och EM- Mio som hade leverans på bara 3 veckor. Suck!

• Svar på tråden skitförbannad!
  • viseversa

ring igen om chefen inte ringer upp vilket jag tvivlar på att hon/han gör!!

• Nanna 55

Åh, DÅ blir det liv! Jag blir sällan såhär arg, och det är så frustrerande att bli nonchalerad som kund. En annan sak som gör mig sur är när folk inte håller vad de lovat, får se vad som händer imorgon.

I- landsproblem kanske, men det var skönt att få ur sig...

• sosing

När vi beställde soffa från EM i Lidköping fick vi den två månader senare än vi skulle. De menade att tillverkaren i Italien klantat sig. Ofta är det så att de väntar in flera beställningar för då går priset ner för dem själva i frakt.

• sosing

När vi beställde soffa från EM i Lidköping fick vi den två månader senare än vi skulle. De menade att tillverkaren i Italien klantat sig. Ofta är det så att de väntar in flera beställningar för då går priset ner för dem själva i frakt.

• hally

Verkar som att EM har leveransproblem hela tiden, vi har köpt utemöbler som vi fick vänta på i 2 mån....lagom kul när vi skulle fått dem i maj och de kom i slutet av juli... =(
    Sen var det köksmöbeln som också var ett antal veckor sen.
    Köper jag nåt mer på EM kommer jag plussa på 2 mån i leverans vad det än är =/

• annicavillhabeis

Vi hade problem med våra soffor med...dock inte från em... det var när vi flytta ihop, kom hemifrån båda då, så hade ju ingen soffa...de lovade att soffan skulle komma till ett visst datum, perfekt.. vi ringde å kolla med dom flera gånger å allt var grönt sa de, till dagen innan, då de ringer å säger att den är försenad...ojoj vad arga vi blev...pratade med chefen, å han sa att det kunde bli så...vi ville häva köpet, men det gick inte...då blev pappa hysterisk...men när han ringde å prata med chefen, då var det självklart att vi fick häva köpet om vi ville, annars så kunde vi få en låne soffa...jaha..det blev därifrån sen... Men man ska nog aldrig riktigt lita på att man får soffa eller andra möbler i den tiden de säger..tyvärr

• Nanna 55

Tack för alla svar. Chefen ringde idag, beklagade sig dels för att soffan är försenad och dels för att de har struntat i att ringa och meddela oss. Som kompensation får vi soffan hemkörd och monterad. Hon kommer även att hålla ett extra öga på leveransen, ev. kommer den en vecka tidigare (det var tyget som försenade det hela, eftersom vi valde ett tyg som inte är så vanligt)

Tja, alltid något. Aldrig mer möbler från EM.

• arianne03

När jag köpte från Askomöbler skulle det vara 8 v, men de ringde efter 6 och undrade om jag ville ha den tidigare :)

Svar på tråden skitförbannad!