• CoolJen

Är det viktigt med regnskydd på vagnen?

Eftersom vagnen jag har inte har nåt, så undrar jag om detta är nåt jag måste köpa. Kom gärna med andra tips om vad som är oumbärligt till vagnen!

• Svar på tråden Är det viktigt med regnskydd på vagnen?
  • Smulan

Regnskydd är ett måste, har använt vårt regnskydd både under sommar och vinter. Ett annat måste är ett insektsskydd. Underbart när barnet sover ute under den tiden på året då det flyger omkring en massa saker i luften. Man behöver oroa sig så mycket. Knotten är förstås lite svåra men det gick bra med det skyddet vi hade. Vi köpte en universalvariant som funkat jätte bra. Det finns säkert mer men det är vad jag kommer på just nu i alla fall.

• Fido

Håller med föregående talare! Man behöver verkligen regnskydd och insektsnät om man tänker använda vagnen utomhus. Och reflexer är ett måste om du inte har en vagn som har det redan från början. Åt alla håll.

• Nyfiken gul

JA!!!!

Det tar tid för vagnen att torka o hur kul är det med ett blött barn + en blöt vagn på shoppingtur i centrum?

o mestadels är regnskyddet för barnets skull.... Att täcka över så inte barnet får regn på sig o blir blöt överallt....

jag har svurit långa haranger när man hamnat i störtskurar o inte haft skyddet med sig.. både jag, vagnen o barnet har varit dyblöta vid hemkomst o fått torka sig torr med handdukar o barnvagnstyget blir ibland inte riktigt sig likt efteråt om man har otur o hamnar i syndaflod..

Dessutom är det oumbärligt vintertid! Slippa få snöstormen rätt i ansiktet på bebisen o slippa få hela vagnen nersölad med slask, mådd o saltstänk....

• Erik

Ett måste enligt mig. Och dom kostar ju inte så mycket heller! Dom fungerar ju inte bara som regnskydd utan även som vindskydd. Jag använder alltid regnskyddet förutom mitt på sommaren när det inte blåser och inte ser ut att bli regn.

• CoolJen

Tack tjejer för svaren!

Men finns det att köpa till gamla vagnar, alltså nån sort som passar vilken vagn som helst?

• Erik

Jag använder Brios regnskydd till min Ora vagn och det passar perfekt. Tror nog att dom flesta regnskydd passar till alla vagnar.

• Ingola

ja passar på de flesta och går att använda både till ligg och sittvagn....

• Ingola

ja passar på de flesta och går att använda både till ligg och sittvagn....

• Morbid Mistress

Det beror på viklet tyg du har på din vagn. Vi har goretex vilket gör att regnskydd ännu har varit helt onödigt.

• Chanette

Regnskydd är ett måste om man vill behålla sin vagn i fint skick. Hade regnet som kommer varit 100% rent vatten så hade det inte varit någon fara om man såg till att vagnen torkade riktigt ordentligt när den blivit blöt. Men det nedfall som följer med regnet ner förstör tyget i vagnen. När solen sedan skiner på vagnen så påskyndar det solblekning och färgojämnheter. Dessutom så gäller inte alltid garantier om man inte använder det.

• Fido

På de flesta babyaffärer till märket Tulsa. De har tillbehör till vagnen och deras grejer passar nästan alltid och de är helt ok kvalitet.

• SoFaD

jag har inte nåt regnskydd till min vagn o den ser ut som ny ändå :)

• mamy

Har heller aldrig haft något regnskydd till min vang och aldrig behövt det heller, men som någon skrev tidigare, det beror nog lite på vilket sorts tyg vagnen har och hur man använder vagnen, dvs om man ofta är ute på långpromenader även i regn och rusk osv.

Svar på tråden Är det viktigt med regnskydd på vagnen?