• LillaMalin

Bebis i maj, overall?

Har bf 8 maj och har hittat en så söt fleeceoverall som jag skulle vilja köpa.
    Är det onödigt? Maj kan väl vara lite kallt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 16:36:32:
    Tack för alla svar!
    Overallen jag vill ha är rosa så vi får väl se om det är en tjej först
    Om det är det kommer jag köpa den för den var så söt och inte speciellt dyr.
    Kommer inte ha åkpåse vad jag planerat nu iaf. Sen får vi se hur kallt det är när bebis kommer

• Svar på tråden Bebis i maj, overall?
  • Saarraa

Jag undrar samma sak, jag är beräknad till 14 april men förväntar mig att jag kommer gå över nån vecka. Så jag behöver också råd, har spanat in en fleeceoverall jag med..

• ebben

baror väl på var du bor??
    men inte ens här i norrbotten är det så kallt att man har fleeceoverall i maj........
    möjligen en sån där lite tunnare,för en nyföding är ju mest i vagn ändå......

• Dixie

nja, det beror ju på hur varmt det är i maj...... svårt att veta? kan kanske vara bra att ha på kvällen eller om det är kallt i maj.

• hejlis

Tror nog att det blir lite väl varmt. ligger bebisen i vagn räcker det förmodligen med "vanliga" kläder oc en filt. Skulle du dessutom gå över en vecka eller två så är vi snart inne i juni...

• LillaMalin

Jag vet inte hur kallt det brukar vara i maj.
    Minns bara att det snöade för några år sedan på mammas födelsedag, 15 maj

• Vilmas Mamma

Japp, köp en fleeceoverall!!
    Har fått barn både i maj & juni, svinkallt!

*~Vilma & Edvin~*
  • snowdrop

Måste säga att det nog är väldigt onödigt att köpa en overall till maj. Du kommer förmodligen inte kunna använda den. Fanns det inte större storlekar, isåfall kan du ju köpa en som bebisen kan ha till hösten/vintern nästa år. Då kommer den nog kunna ha den längre dessutom. Skulle satsat på storlek 74-80 om jag var du.

• memlan

Jag bor i Göteborg, har fått barn i april. Vi har haft användning för overallen (midsommar t.ex. är inte alltid så varm om man är utomhus på kvällen).

• Havsjungfrun

Nej, det behövs inte.

• ebben

haha,så olika svar!!
    JA-så klart är det olika på vädret!
    min syster fyller år 15 maj,ibland har det varit SOMMARvärme o vi har hoppat rep mm ute i sommarklänningar!
    men visst har det snöat tom på midsommar också?!
    Så det är ju en avvägning man får göra-är overallen SÅ söt,så köp den o används den ej så häng upp den på väggen o titta på den .......

• moosen

Min dotter föddes 19 juni i år och det var solsken på hennes födelsedag och sen regnade det i princip hela sommaren.... Overall behövdes väl inte men hon hade nästan alltid tjock tröja på sig!
    Köp en för säkerhets skull!

• jemmis

Jag fick barn i maj o vi köpte en overall i str 62 som så klart var alldeles för stor men hon åkte ändå hem i den från bb.

Hade den som typ åkpåse under sommaren några gånger men hon kunde ha den i höstas oxå så den blev använd till slut.

Köp en som är lite större så kan du använda den senare oxå. Händer o fötter behöver inte sticka ut när de är så små...

16 år mellan barnen är väl lagom...
  • Jojjo

vi fick en flecceoverall till vår kille som var beräknad till 19 maj i år, han kom dock redan 23 april. Han hade den på sig när vi åkte hem från bb och var nästan svett när vi kom hem=) Sen använde vi den aldrig nåt mer. När vi var ute låg han mest i vagnen men vanliga kläder och täcke på sig. Vi hade nån tjockare tröja på honom ibland och tog vi upp honom ur vagnen i början hade vi filt runt honom. Tror det är ganska onödigt, men det beror ju på vart ni bor med...

• Jontefjonte

Nej! Det är viktigt att små bebisar inte blir för varma så jag hade absolut inte vågat packa ner min bebis i en sådan. Bättre med en liten kofta, tunn mössa och filt som man kan ta av och på efter väder. De blir jättesvettiga i vagnen...och i bilbarnstolen också. Och blir de varma så blir de oftasta ARGA och SKRIKER !!!
    Ok,bor man där det är väldigt kallt på kvällen och man är utomhus mycket med sin bebis på kväll/natt så kanske...men vid den tiden ligger de ju ändå ner och sover.

• Snarkofagen

Jag vågade inte ens bege mig ut den första månaden, visserligen är min dotter född i oktober och jag var LIVRÄDD för RS, men en overall i maj känns onödig.

Naturligtvis spelar det in var du bor, vilken vagn du ska ha, ska du ha täcke, kudde, filt, åkpåse, lammull eller annat i den. Jag har en vagn med fleeceåkpåse som jag nog hade i maj *försöker tänka efter...* och det var lagom med en jacka och byxor. De blir varma ändå när de ligger så inbäddat.

Fleeceoverall och fleeceåkpåse hade jag i vintras när vi stockholmare tyckte att -10 var askallt Och det var ändå lite för varmt för skrutten.

Svar på tråden Bebis i maj, overall?