• Mysis

Ska vi köpa 210 cm bred säng med 3-åring och bebis på väg?

Hej!

Vi sover idag i en 160 säng som vi upplever för trång när 3-åringen kommer över till oss på natten. Slutar oftast att mannen flyttar till gästrummet..
    Ska snart få barn nummer två och ska beställa ny säng, men tvekar mellan två 90-sängar=180 cm eller köpa två 105 cm som blir 210 breda.

Vad har ni för erfarenheter av att sova med barn i 180 cm. Blir det trångt?
    Ni som har 210 cm. är ni nöjda med ert val eller känns det onödigt stort?

Tacksam för snabbt svar...

Kram, kram!

• Svar på tråden Ska vi köpa 210 cm bred säng med 3-åring och bebis på väg?
  • Sencha

Vi har alldeles precis bytt upp oss till 180 bredd, efter att ha levt med 140 cm hittills. (2 vuxna plus ofta ett barn i sängen.) Vi får inte heller plats med mer än 180.

När jag var liten så hade mina föräldrar 2x105 cm. Jag och min bror (2 år yngre än mig) tassade ofta in där på natten. Det var väldigt bra med det utrymmet.

Om ni har utrymme och så, så tycker jag att 2x105 låter jättebra.

Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • sheeba

Vi har 180 bredd på vår och vi tycker inte det är trångt visserligen har vi tur att de håller sig i sina sängar Men ibland har bägge kommit in och ja det är ju lite trångt framförallt med den lille som ska vara överallt.

• Kliff

Vi har en 180-säng och vi sover alltid minst tre personer, oftast fyra, i den. Skulle absolut köpa en bredare säng om vi hade pengar. 210 låter kanon! Tycker det är trångt. Tyvärr är det maken som får flytta på sig eftersom han lägger sig sist!

• Mysis

Tack Sencha för ett snabbt svar!

Om vi tar den 210 cm breda sängen får vi 1 m. kvar på varje sida om sängen.
    Tillräckligt för att få plats med två nattduksbord men det enda jag är rädd för är att sängen kommer att se konstigt stor ut i rummet.

• Vintervila

Jag skulle gärna ha en 210 cm bred säng.. Vi har en tremånaders och en 2½-åring i vår säng varje natt och det är trångt (men mysigt ändå )

• Fru B

Vi har treåring och bebis! Vår säng är 180 lång och vår tjej har alltid kommit över till oss på natten. Hon har en 90 säng i eget rum. När lillasyster föddes blev det trångt i sängen men plötsligt började stortjejen sova i sin säng hela natten. Hon tyckte det var trångt och bökigt inne hos oss. Ibland vaknar hon och jag eller min man ligger bredvid henne ett litet tag i hennes säng. Plötsligt kan saker och ting förändras. Ville bara tala om hur det blev hos oss. Köp vilken säng ni vill!

• Fru B

Vår säng är 180 BRED så klart!

• Sencha
    Mysis skrev 2007-11-25 20:40:14 följande:
    Tack Sencha för ett snabbt svar!Om vi tar den 210 cm breda sängen får vi 1 m. kvar på varje sida om sängen.Tillräckligt för att få plats med två nattduksbord men det enda jag är rädd för är att sängen kommer att se konstigt stor ut i rummet.
    Då tycker jag absolut att ni får plats Jag tror inte att det kommer att se konstigt ut, och framför allt så tror jag inte att du kommer att bry efter de två första dagarna
    Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • Mysis

Någon annan som har lust att tycka till?

• norgesessan

vi har en vanlig på 180 (troro jag), men det hadde inte gjort nån skillnad om hela sovrummet var täckt av madrasser, barnen trengs endå Fast dom tränger mest på sambon, så jag får sova hehe...Fast det är bara mysigt..Dom har egna sngar, på sitt rum, men iblant har tvåan nattats i vår säng, iblant(ofta) kommer ettan in nån gång under natten...så ofta är vi 4 i sängen..

Svar på tråden Ska vi köpa 210 cm bred säng med 3-åring och bebis på väg?